در هفته های گذشته چرا طلا و سکه گران شد؟

کدخبر: ۲۶۵۹۹۹
اقتصاد نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره وسکه تهران اعلام کرد که در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه روند افزایشی و رو به رشدی را تجربه کردند که ناشی از نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی طلاست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ ابراهیم محمد ولی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت افزایش قیمت در بازار سکه و طلا مشاهده شد که باعث رکود در بازار مصنوعات طلا و جواهر، کاهش قدرت تصمیم‌گیری و خرید در بین مردم و فعالان بازار شده است که به نفع هیچ کسی نیست و امیدواریم وضعیت بازار بهتر و نوسانات کنترل شود.

وی افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته‌ای که گذشت از حدود ۳۴۷ هزار تومان به حدود ۳۸۰ هزار تومان در عصر روز گذشته (پنجشنبه) رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که سه میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در اوایل این هفته معامله می‌شد، قیمتش عصر دیروز به چهار میلیون و ۲۹۰ هزار تومان افزایش یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ادامه داد: البته هر اونس طلا در بازار جهانی نیز در هفته‌ای که گذشت روند پر نوسانی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که با وجود اینکه نرخ آن در ابتدای هفته جاری حدود ۱۰۹۵ دلار بود، دیروز عصر به ۱۲۸۵ دلار رسید و روند کاهشی نسبت به روز قبلش داشت.

محمد ولی، این نوسانات قیمتی ناشی مدیریت نه چندان صحیح بازار ارز و نوسانات در این بازار است و گفت: امیدواریم در روزها و هفته‌های باقی مانده تا عید نوروز بازار ارز و وضعیت کلی اقتصاد کشور به گونه‌ای مدیریت شود که مردم توان خرید داشته باشند و آرامش به بازار برگردد که مسلماً مسائل بین‌المللی مانند FATF و دیگر مذاکرات و توافقات پیش رو در این زمینه بی تأثیر نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آخرین قیمت سکه و طلا که در سایت رسمی این اتحادیه صنفی آمده بدین شرح است:

- هر مثقال طلای ۱۷ عیار، یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومان

- هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، چهار میلیون و ۱۶۰ هزار تومان

- هر قطعه نیم سکه، دو میلیون و ۲۶۰ هزار تومان

- هر قطعه ربع سکه، یک میلیون ۳۷۰ هزار تومان

- هر قطعه سکه گرمی، ۷۱۵ هزار تومان


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید