افزایش بارش ها در کشور + جدول

کدخبر: ۲۶۶۲۴۲
اقتصاد نیوز: با توجه به شدت بارش در استان‌های جنوبی کشور شاهد آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هستیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق به شکل برف و در استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

امروز با توجه به شدت بارش در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آن‌ها وجود دارد.

همچنین بارش باران و برف در استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی زاگرس، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور موجب آبگرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود و دید افقی با توجه به بارش برف و مه گرفتگی در مناطق کوهستانی کاهش می‌یابد. این وضعیت روز دوشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود.

روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی به شکل بارش پراکنده باران و برف در شمال شرق کشور بوده و به‌تدریج از کشور خارج خواهد شد.

از بعدازظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان، برخی مناطق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک شود. در همین مدت در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که با توجه به بارش برف می‌تواند موجب کولاک برف در نقاط کوهستانی این مناطق شود.

روز یکشنبه در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و مرکز و روز‌های دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق کشور دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

13971020095334992163391010

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید