قیمت بلیت قطار گران نمی‌شود

کدخبر: ۲۶۶۳۱۷
اقتصادنیوز: معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت قطار‌های نوروزی از ۱۶ بهمن آغاز می‌شود گفت: فروش ۵۰ درصد از بلیت قطار‌ها در سه مرحله به صورت اینترنتی در ساعت‌های ۷، ۱۲ و ۱۷ در تمامی مسیر‌ها به جز مشهد عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان، میرحسن موسوی معاون مسافری راه آهن در نشست خبری امروز،  از آغاز پیش فروش قطار‌های نوروزی از ۱۶ بهمن ماه خبر داد و گفت: قیمت بلیت قطار‌ها در نوروز تغییری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت بلیت قطار‌ها بر اساس ۴ تخته یا ۶ تخته بودن کوپه و همچنین تعداد ستاره‌های آن قطار تعیین شده است، گفت: فروش ۵۰ درصد از بلیت قطار‌ها در سه مرحله به صورت اینترنتی در ساعت‌های ۷، ۱۲ و ۱۷ در تمامی مسیر‌ها به جز مشهد عرضه می‌شود.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: خرید بلیت اینترنتی مسیر‌های تهران- مشهد در ساعت ۱۰ زمان ذکر شده برای متقاضیان امکان پذیر خواهد بود.

موسوی اظهار کرد: ۱۸۰۰ مرکز فروش مجاز از ساعت ۸ صبح ۱۷ بهمن آماده فروش بلیت قطار‌های نوروزی هستند.

وی توضیح داد: پیش فروش این بلیت‌ها مربوط به بازه زمانی ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین سال ۹۸ است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی برای ایام پیک نوروز در نظر گرفته‌ایم توضیح داد: ظرفیت صندلی‌های امسال دو میلیون و ۱۰ هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد رام قطار‌های فوق العاده رشد چشمگیری داشته است.

موسوی با اشاره به اینکه امسال برای سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها عملیات بهسازی در نظر گرفته‌ایم، افزود: در کلیه ایستگاه‌های راه آهن پله‌های برقی، آسانسور و تجهیزات رفت و آمد برای افزایش سهولت مسافران تعبیه شده است.

وی بیان کرد: امسال مسیر کرمانشاه - مشهد برای اولین بار مسافرگیری می‌کند و تا پیش از نوروز مسیر ریلی رشت- قزوین افتتاح می‌شود.

معاون مسافری راه آهن یادآوری کرد: مسیر ریلی ارومیه - تهران - مشهد راه اندازی شده است. امکان خرید بلیت قطار از تمامی مراکز استان‌ها برای ایام نوروز فراهم شده است.

موسوی اظهار کرد: امسال ۶۷ واگن برای ایام نوروز بازسازی و نوسازی شده که شامل ۶ رام ریل باس و ۲۶ سالن ۴ تخته در قطار‌های نوروزی است.

وی بیان کرد: برای ایام پیک نوروز ۵ هزار و ۱۷۰ قطار بین شهری و حومه‌ای در نظر گرفته شده است.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه برای اولین برای بر روی بلیت‌های قطار رتبه‌های ۲، ۳، ۴ و ۵ درج شده است، گفت: رتبه بندی قطار‌ها به شرکت‌ها اعلام شده و تمام واگن‌های مسافری به لحاظ راهبری مورد بررسی راه آهن قرار گرفته است. واگن‌ها در ۵ ستاره، ۲ ستاره، ۳ ستاره و ۴ ستاره تقسیم بندی شده‌اند.

موسوی خاطر نشان کرد: ساعت دقیق روز حرکت و رتبه قطار‌ها در سایت بارگذاری شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید