طلای جهانی گران شد/ قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۱۱/۲۴

کدخبر: ۲۶۷۹۰۶
اقتصادنیوز: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۱۳۱۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دلیل امیدواری نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین ارزش دلار تضعیف شده است، قیمت طلا امروز افزایش یافت اما تقویت اشتهای ریسک پذیری موجب شد تا رشد قیمت فلز زرد محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.19 درصد افزایش به 1313 دلار و 25 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.15 درصد افزایش به 1316 دلار رسید.

مقامات آمریکایی و چینی ابراز امیدواری کرده اند که دور جدید مذاکرات تجاری که روز دوشنبه در پکن آغاز شده است طرفین را به پایان یک جنگ تعرفه ای یک ساله نزدیک کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز گفت وی ممکن است اجازه دهد موعد آتش بس تجاری که تا اول ماه مارس تعیین کرده بود اندکی تمدید شود، اما ترجیح می دهد که این تمدید رخ ندهد و انتظار دارد با همتای چینی خود دیدار کند.

واشنگتن و پکن تلاش دارند تا قبل از اول مارس به توافقی تجاری دست یابند، زیرا آمریکا تهدید کرده که در غیر اینصورت تعرفه 10 درصدی اعمال شده علیه 200ذ میلیارد دلار کالای چینی را به 25 درصد افزایش خواهد داد.

در واشنگتن، قانونگذاران به یک توافق اولیه بر سر تامین مالی دیوار مرزی دست یافته اند، هرچند که دستیاران قانون گذاران هشدار داده اند که این توافق در بر دارنده 5.7 میلیارد بودجه ای که دولت ترامپ برای ساخت دیوار درخواست کرده است نیست.

ترامپ از این توافق اولیه ابراز ناخوشنودی کرده، اما آن را رد نکرده است. وی همچنین گفته انتظار ندارد دولت مجددا تعطیل شود.

تحلیلگران معتقدند، قیمت طلا فعلا همچنان در بالای 1300 دلار باقی خواهد ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید