افت ۸.۸ درصدی تولید خودرو در آمریکا

کدخبر: ۲۶۸۴۷۲
اقتصادنیوز: تولید خودروهای موتوری و قطعات ماه گذشته در آمریکا ۸.۸ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه مه ۲۰۰۹ یعنی زمان رکود اقتصادی بوده است.
افت ۸.۸ درصدی تولید خودرو در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، تولید آمریکا در ژانویه کاهش چشمگیری داشت که دلیل آن کاهش تولید خودرو از زمان رکود بود. این آخرین نشانه کند شدن شتاب اقتصادی است . 

گزارش فدرال رزرو نشان داد خرده فروشی در دسامبر، کمترین حد طی 9 سال گذشته بوده است .
تولید خودروهای موتوری و قطعات ماه گذشته 8.8 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه مه 2009 ، زمان رکود اقتصادی بود. مونتاژ خودروهای موتوری به پایین‌ترین حد 8 ماهه 10.6 میلیون واحد رسید . 
خودروسازان در حال کاهش تولید به منظور مدیریت تولیدات برخی مدلها هستند، چون پیش‌بینی می‌شود فروش در سال جاری کاهش یابد. یک دلیل دیگر کاهش تولید تغییر برخی کارخانه‌ها به مدل‌های جدید است . 
ولی حتی بدون در نظر گرفتن تولید خودروهای موتوری، تولید در ژانویه 0.2 درصد کاهش یافت. فعالیت کارخانه ای رو به کاهش است چون هزینه های سرمایه ای باقی مانده از 1.5 میلیون دلار کاهش مالیاتی سال گذشته، از بین می‌روند . 
به علاوه، دلار قوی و کندی رشد در اروپا و چین، به صادرات ضربه می‌زند. قیمت پایین نفت باعث کند شدن خرید تجهیزات برای حفاری نفت و گاز شده است . 
یک گزارش جداگانه از نیویورک نشان می دهد تولید کارخانه ای در نیویورک در فوریه پس از دو ماه متوالی کاهش، افزایش یافت ولی هنوز نزدیک به پایین‌ترین حد دو ساله قرار دارد . 
اندرو هانتر، یک اقتصاددان ارشد آمریکا در کپیتال ایکانامیکس لندن گفت:« رشد تولید کارخانه ای احتمالاً به روند کاهش خود در چند ماه آینده ادامه می‌دهد» . 
سهام آمریکا در بحبوحه خوش‌بینی نسبت به مذاکرات بین واشنگتن و پکن بالا رفته است. دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر دنیا تقویت شده و قیمت های خزانه داری آمریکا افت کرده اند .
قیمت های ضعیف واردات 
وزارت کار طی گزارشی اعلام کرد که قیمت واردات 0.5 درصد در ماه گذشته کاهش یافته چون قیمت تولیدات نفتی پایین آمده و بالا رفتن ارزش دلار بر قیمت خودرو های موتوری و کالاهای مصرفی فشار آورده است. قیمت واردات در دسامبر 1 درصد سقوط کرد . 
قیمت واردات سه ماه گذشته 3.1 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش 3 ماهه از جولای تا اکتبر 2015 است . 
در دوازده ماه منتهی به ژانویه ، قیمت واردات 1.7 درصد کاهش یافت که بیشترین افت سالانه از اوت 2016 است و به دنبال آن 0.5 درصد در دسامبر کاهش داشته است . 
فدرال رزرو نرخ بهره را تغییری نداد و در بیانیه سیاست خود، قولی در مورد افزایش تدریجی بیشتر در هزینه‌های وامگیری نداد. 
ماه گذشته قیمت سوخت وارداتی پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه گذشته، 0.3 درصد افت کرد . قیمت نفت وارداتی 0.1% پس از کاهش 10.7 درصدی در ماه دسامبر  پایین آمد . 
قیمت مواد غذایی وارداتی 0.3 درصد در ژانویه پس از افزایش 0.1 درصدی ماه گذشته کاهش یافت. بدون در نظر گرفتن سوخت و غذا، کاهش قیمت واردات 0.2 درصد در سال گذشته سقوط کرد در حالی که در دسامبر تغییری نداشت . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید