میانگین افزایش حقوق در سال 98 چقدر است؟

کدخبر: ۲۶۸۶۵۳
اقتصاد نیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طبق لایحه بودجه درآمد تا دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معاف از مالیات است، گفت: میانگین افزایش حقوق در لایحه بودجه سال آینده، ۲۰ درصد است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، محمدحسین حسین زاده بحرینی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: بر اساس بودجه ۱۳۹۸ حقوق کارمندان تا ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مالیات ندارد و پس از آن مالیات در پنج پله به صورت تصاعدی ۱۰ تا ۳۵ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت در شرایط سختی لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرده است، افزود: رهبر معظم انقلاب به لایحه بودجه سال ۹۸ ایراد گرفتند که متناسب با شرایط نوشته نشده است، ضمن اینکه گزارش کمیسیون تلفیق مجلس هم همین مساله را نشان می دهد. وی گفت: تا آذرماه تورم کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده بودند، کمتر بود اما در ۲ ماه اخیر این تورم افزایش یافته است.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه مبالغ قابل توجهی از ارز کشور را با نرخ ۴۲۰۰ تومانی هزینه کرده ایم، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد دولت در سال آینده، درآمد نفتی کشور ۲۱ میلیارد دلار است که دو سوم آن برای واردات کالاهای اساسی اختصاص می یابد.

وی در عین حال افزود: معتقدم ۱۴ میلیارد دلاری که از این رقم برای تامین کالاهای اساسی خواهد یافت، حیف و میل می شود. حسین زاده گفت: در لایحه بودجه، درآمد دولت در سال آینده ۲۰۸ هزار میلیارد تومان بود که در کمیسیون تلفیق مجلس این مبلغ به ۲۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

هادی قوامی؛ نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم که در این برنامه حضور یافته بود، گفت: اصلاحات ساختاری در بودجه نیازمند اجماع عمومی و عزم اساسی در دولت و مجلس است. وی افزود: در حالی که امسال، ۳۰ میلیارد لیتر بنزین مصرف کردیم، پیش بینی ها در لایحه بودجه سال آینده می گوید مصرف ۳۵ میلیارد لیتر بنزین هزار تومانی و ۳۰ میلیارد لیتر گازوئیل ۳۰۰ تومانی است.

وی گفت: با این حساب یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خام کشور را به نفت و گاز تبدیل می کنیم تا در داخل کشور مصرف کنیم. این یک واقعیت است که در طول سال های مختلف ثروت تولید نکرده ایم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید