آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل یورو ۴ و ٥

کدخبر: ۲۶۸۶۵۸
اقتصاد نیوز: معاون وزیر نفت آخرین آمار تولید بنزین و گازوئیل نفت گاز را اعلام کرد و گفت: ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ و یورو ٥ به ٧٦ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، علی رضا صادق آبادی در نشست خبری که امروز در پالایشگاه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط رئیس جمهوری در روز آینده، اظهار کرد: این افتتاح پروژه همزمان شده است با بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه بندرعباس و همچنین افزایش تولید چهار میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه.

وی ادامه داد: علاوه بر افزایش تولید چهار میلیون بشکه‌ای در پالایشگاه بندرعباس باید گفت در حال حاضر روزانه ١٢میلیون لیتر بنزین یورو ٥در این پالایشگاه تولید می‌شود.

ظرفیت تولید نفت گاز یورو به ٤٤میلیون لیتر رسید

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه بیش از دو ماه است که نفت گاز یورو چهار در پالایشگاه بندرعباس تولید می‌شود، افزود: نفت گاز تولیدی در این پالایشگاه در استان‌های هرمزگان، بوشهر، چابهار، کرمان، شیراز و سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود. همچنین سعی کردیم در بنادر اصلی که شامل بوشهر، بندرعباس و چابهار است نفت گاز یورو توزیع کنیم.

 صادق آبادی از رسیدن ظرفیت تولید نفت گاز یورو چهار  به ٤٤ میلیون لیتر در روز خبر داد و اظهار کرد: حدود ١٥میلیون لیتر در پالایشگاه بندرعباس و سه میلیون لیتر از این میزان در پالایشگاه تبریز تولید می شود.

*جزییات تولید بنزین یورو ٤در کشوروی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید بنزین یورو چهار در سال ٩١،صفر بود، گفت: این میزان در اواسط سال ٩٢به ١٧میلیون لیتر در روز رسید که در پتلایشگاه شازند اراک تولید می شد. این میزان در اوایل سال ٩٦به ٢٨میلیون لیتر رسید که به این میزان سه میلیون لیتر بنزین تولیدی در پالایشگاه تبریز و ١٢میلیون لیتر پالایشگاه بندرعباس اضافه شد و ظرفیت تولید به ٤٣میلیون لیتر رسید که به این میزان تولید ٣٣میلیون لیتری پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز اصافه می شود و میزان تولید بنزین یورو چهار و پنج در کشور به ٧٦میلیون لیتر رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید