ادامه افزایش قیمت طلا

کدخبر: ۲۶۸۸۴۳
اقتصاد نیوز: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱۳۲۳ دلار و ۹۱ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ در حالی که ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود. در عین حال، به دلیل افزایش احتمال حل اختلافات تجاری آمریکا و چین، شاخص ها در بازارهای بورس با افزایش همراه بود و این مانع از رشد بیشتر قیمت فلز زرد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد افزایش به 1323 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.36 درصد رشد به 1326 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در رقم 96.91 تقریبا ثابت بود.

در حال که موعد آتش بس تجاری در حال پایان یافتن است، آمریکا و چین قرار است این هفته مذاکرات تجاری خود را د واشنگتن از سر بگیرند. در همین حال، دونالد ترامپ روز جمعه بار دیگر گفت که ممکن است مهلت تعیین شده تا اول ماه مارس را تمدید کند.

خبرگزاری چینی شینهوا گزارش داده که دو اقتصاد بزرگ جهان به «اجماعی اصولی» بر سر برخی مسائل کلیدی دست یافته اند. این برخزگاری اضافه کرده که طرفین در مورد جزئیات یک یادداشت تفاهم تجاری و همچنین مسائل تجاری نیز گفت وگو کرده اند، اما جزئیات بیشتری منتشر نکرده است.

در همین حال، ترامپ روز جمعه در تلاش برای تامین مالی طرح ساخت دیوار مرزی با مکزیک بدون موافقت کنگره، اعلام حالت اضطراری کرد. دموکرات ها این اقدام را نقض قانون اساسی آمریکا دانسته و آن را به چالش کشیده اند.

خاویر بکرا، دادستان ایالت کالیفرنیا دیروز گفت، این ایالت «فورا» اعلام حالت اضطراری ملی توسط ترامپ برای تامین مالی دیوار مرزی را به چالش خواهد کشید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید