فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط روحانی افتتاح شد

کدخبر: ۲۶۸۸۶۵
اقتصاد نیوز: فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا دقایقی دیگر توسط ریاست جمهوری و با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان افتتاح می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ظرفیت دریافت روزانه ۳۶۰ هزار بشکه خوراک از میدان مشترک پارس‌جنوبی در قالب ۳ فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای از سال ۱۳۸۵، با هدف حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی، کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیستی و کمک به خودکفایی کشور در تأمین فرآورده‌های راهبردی انرژی آغاز شد.

فاز سوم این پالایشگاه در روزهای گذشته به بهره‌برداری رسید و با تولید روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل باکیفیت در این پالایشگاه، سقف تولید بنزین کشور به روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر رسید و کشور در شرایط باثباتی به لحاظ تولید فرآورده‌های با کیفیت قرار گرفت و از واردات بنزین بی‌نیاز شد.

بر اساس این گزارش، حسن روحانی پیش از حضور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور در پالایشگاه پالایشگاه بندرعباس از پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز پالایشگاه بندرعباس نیز بهره برداری کرد.

این پروژه باعث شده است کیفیت ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۵ و کیفیت روزانه ۱۵ میلیون لیتر نفت‌گاز تولیدی در این پالایشگاه به استاندارد یورو ۴ تبدیل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید