بانک مرکزی اروپا: اقتصاد منطقه یورو تضعیف شده است

کدخبر: ۲۶۹۱۱۱
اقتصاد نیوز: یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا گفت: آمارهای اخیر نشان‌دهنده تضعیف اقتصاد منطقه یورو هستند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ با وجود آنکه کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو، انتظارات را نسبت به افزایش نرخ بهره تقویت کرده است اما اولی رن، یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی "هندلزبلات" گفت: تا زمان دستیابی به اهداف تعیین شده در سیاست های پولی، نرخ بهره در سطح کنونی حفظ خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر کاهش رشد کشورهای عضو منطقه یورو، در بیرون از این منطقه نیز نااطمینانی از نتیجه مذاکرات بر سر نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ تجاری بین چین و آمریکا و هم چنین اعتراضات خیابانی جلیقه زردها در فرانسه، کاهش تولیدات صنعتی در آلمان و بحران بدهی ایتالیا از دیگر مسائلی است که باعث کاهش رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو شده است.

منطقه یورو در حال تجربه بزرگ‌ترین کاهش رشد اقتصادی خود در طول یک دهه اخیر است. رن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۰ وجود دارد یا خیر گفت که ترجیح می‌دهد در خصوص فرآیند آتی بازار اظهار نظری نکند.

رن با اذعان به این‌که با وجود افزایش سطح دستمزدها، تورم منطقه یورو هنوز از ۲ درصد هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی اروپا کمتر است گفت که افزایش دستمزدها برای مقابله با هسته سخت تورمی موفق نبوده است: سال گذشته به نظر می رسید که حرکت نیرومندتری به سمت افزایش سطح تورم داشته باشیم، اما اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که روند کاهش نرخ رشد اقتصادی تا کجا ادامه خواهد یافت.

رن در پایان سخنانش گفت که بانک مرکزی هنوز تا پیش از فرا رسیدن فصل تابستان فرصت افزایش نرخ بهره را دارد و به نوعی افزایش نرخ بهره در جلسه هفتم ماه مارس این بانک را منتفی دانست. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد بودند در این جلسه نرخ بهره در منطقه یورو افزایش خواهد یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید