رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا: قاچاق دام تاثیری در گرانی گوشت ندارد!

کدخبر: ۲۶۹۲۹۶
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به اینکه کشف قاچاق دام 25 درصد افزایش داشته است، گفت: قاچاق دام سهمش در گرانی گوشت شاید به درصد هم نرسد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا: قاچاق دام تاثیری در گرانی گوشت ندارد!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سردار علی مؤیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه گرانی گوشت ارتباط چندانی با قاچاق دام ندارد اظهار داشت: قاچاق دام سهمش در گرانی گوشت شاید به درصد هم نرسد، دلیل گرانی گوشت باید از مسئولان و متولیان امر پرسیده شود.

وی افزود: اینکه بخش کوچکی از دام خارج می‌شود را منکر نیستیم ولی تأثیری بر گرانی گوشت ندارد؛ قاچاق دام را داریم ولی خیلی قابل‌ توجه نیست، به حدی نیست که تأثیر بر گرانی گوشت داشته باشد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد: مؤلفه‌های متعددی در ایجاد گرانی گوشت وجود دارد که به آن مؤلفه‌ها در جای خودش باید بپردازیم؛ با این مؤلفه کاملاً برخورد شده و ضوابط خوبی تعریف‌ شده، دستورات خوبی رئیس‌ جمهور داده همچنین دستگاه‌های متولی و مسئولان مبارزه کننده به جد برخورد می‌کنند و نسبت به گذشته شیب قاچاق دام خیلی کم شده است.

وی با اشاره به اینکه دام‌های کشف‌ شده از طریق تعزیرات حکومتی در اختیار وزارت جهاد قرار می‌گیرند بیان کرد: نسبت به گذشته 20 تا 25 درصد افزایش کشف قاچاق داریم، لرستان جز استان‌هایی است که ازنظر قاچاق دام مورد هدف قاچاقچیان است و به لحاظ نزدیکی به مرز غربی ایجاب می‌کند که دست‌اندرکاران هوشیاری و مراقبت بیشتری در این راستا به عمل بیاوردند.

مؤیدی تصریح کرد: لرستان به لحاظ عشایری بودن و دام‌پروری مورد هدف قاچاقچیان است و محموله‌هایی نیز کشف‌شده ولی اتفاقات خوبی رخ‌ داده و شاید استان لرستان جز استان‌هایی بود که خیلی زود به این موضوع توجه کرد و اقدامات قابل‌توجهی در مهار قاچاق داشته است.

وی خاطرنشان کرد: چون استان لرستان دام‌پروری است، مردم و مسئولان باید مراقب باشند که قاچاقچیان سرمایه مردم را به این راحتی از استان خارج نکنند؛ لرستان در کشف قاچاق و مقابله جز دو الی سه استان برتر کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید