استقبال بانک مرکزی از تصمیم FATF

کدخبر: ۲۶۹۸۰۶
اقتصادنیوز: بانک مرکزی از تصمیم جدید گروه ویژه اقدام مالی (اف.اِی.تی.اف) درباره ایران مبنی بر تمدید تعلیق اقدامات تقابلی تا خرداد آینده استقبال کرد.

«گروه ویژه اقدام مالی» (اف.اِی.تی.اف)  در پایان نشست خود اعلام کرد مهلت ایران برای تکمیل تعهداتش تا ماه ژوئن (خرداد-تیر ۹۸) تمدید شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین بانک مرکزی در پی تصمیم جدید کارگروه ویژه اقدام مالی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بانک مرکزی با قدردانی از نهادهای تصمیم گیر کشور که با تصویب ۲ لایحه اصلاح قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم، زمینه تمدید دوباره تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران را موجب شدند، از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی استقبال کرد.

بانک مرکزی در این اطلاعیه ابراز امیدواری کرد تکلیف ۲ لایحه باقیمانده نیز هرچه زودتر تعیین شود.

همچنین اعلام شد: ابزار اعلام شده از طرف سه کشور اروپایی برای تجارت و کانال مالی با ایران بسیار کمتر از تعهد اروپایی ها برای جلوگیری از شکست برجام است، لیکن برای نشان دادن تعامل، بزودی شرکت متناظر با آن که در حال تاسیس است، برای آغاز همکاری با اروپا معرفی می شود.

گروه ویژه اقدام مالی در مورد مبارزه با پولشویی ۴۰ توصیه و در مورد تامین مالی تروریسم ۹ توصیه دارد که بر اساس آنها کشورهای مختلف را بررسی و رده بندی می کند.

توصیه های این نهاد می تواند از طریق وضع قوانین داخلی توسط کشورها، به اجرا در بیاید و زمینه های پولشویی و تامین مالی تروریسم را کاهش دهد.

گروه ویژه اقدام مالی، در گزارش های سالانه خود یک فهرست سیاه از کشورهایی که با معیار این نهاد، پرخطرترین کشورها برای سرمایه گذاری به شمار می روند، قرار داده است.

در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار، نام ایران در فهرست سیاه این سازمان وارد شد.

این گروه که در پاریس مستقر است، ماه اکتبر گذشته به ایران تا ماه فوریه فرصت داده بود که اصلاحات لازم را اعمال کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید