قیمت طلا افزایش یافت

کدخبر: ۲۶۹۹۰۴
اقتصاد نیوز: قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۴ درصد افزایش به ۱۳۲۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ در حالی که به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا ارزش دلار تضعیف شده و با توجه به چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی تمایل به سرمایه گذاری در بازار طلا تقویت شده است، قیمت فلز زرد برای دومین هفته متوالی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.44 درصد افزایش به 1329 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات هفتگی رشدی بیش از نیم درصدی را تجربه کرد. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.38 درصد افزایش به 1332 دلار و 80 سنت رسید.

به دنبال انتشار صورت مذاکرات فدرال رزرو آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری را افزایش داد، قیمت فلز زرد روز پنجشنبه حدود یک درصد افت داشت.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «قیمت طلا اندکی تقویت خواهد شد زیرا این احتمال وجود دارد که یک توافق تجاری بین آمریکا و چین به دست بیاید که این به معنای تضعیف ارزش دلار خواهد بود. رشد اقتصاد آمریکا نیز به میزان قابل توجهی در حال کند شدن است و این موجب خواهد شد تا نرخ بهره همچنان در همین حد باقی بماند.»

افزایش نرخ بهره موجب افزایش علاقمندی به سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی روز جمعه با تغییر اندکی مواجه بود و در آستانه ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در طی یک ماه اخیر قرار گرفت. همین کاهش موجب تقویت اشتها برای خرید طلا شده است. دلار آمریکا در دوره جنگ تجاری به یک محل امن برای سرمایه گذاری تبدیل شده بود، به دنبال بروز نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری تضعیف گشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید