اردوغان: صندوق بین‌المللی پول جایگاهی در آینده ترکیه ندارد

کدخبر: ۲۷۰۰۸۴
اقتصاد نیوز: اردوغان که در جمع مردم "دنیزلی" سخن می‌گفت با اشاره به اینکه در زمان روی کار آمدن دولتش در سال ۲۰۰۲ بدهی ترکیه به ۲۳.۵ میلیارد دلار رسیده بود گفت: آن زمان به رئیس صندوق گفتم که شما نخست وزیر ترکیه نیستید بلکه من هستم، وظیفه شما اداره ترکیه نیست، پولتان را بردارید و ما را راحت بگذارید. الان ما هیچ بدهی به صندوق بین‌المللی پول نداریم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ وی با طعنه به کمال قیلیچداروغلو، رهبر حزب مخالف جمهوری خواه مردم گفت: کمال می‌گوید ما از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک می‌کنیم، اما این کاری است که او می‌خواهد انجام دهد نه ما.

انتخابات محلی ترکیه در اواخر این ماه برگزار می‌شود و بحث بدهی‌های ترکیه که سال گذشته یکی از دلایل کاهش شدید ارزش لیر بود، از جمله مباحث داغ مناظرات انتخاباتی در این کشور است.

این نخستین بار نیست که اردوغان به سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول می‌تازد. پیش‌تر اردوغان در ششمین کنگره استانی حزب عدالت و توسعه در شهر "بلو" از این سازمان خواسته به امور خود بپردازد. اردوغان با لحنی تند گفته بود: اگر قرار باشد کسی بر ترکیه حکومت کند، آن شخص من هستم، صندوق می‌تواند فقط پول خود را بگیرد.

وی هم چنین در نشست هم اندیشی اعضای حزب عدالت و توسعه گفته بود کشورش نیازی به کمک صندوق بین‌المللی پول ندارد. وی افزود که از نظر ترکیه، پرونده همکاری با صندوق پول بسته شده است.

ترکیه از سال ۲۰۱۳ که بدهی خود به صندوق را پرداخت کرد با این نهاد بین‌المللی همکاری گسترده‌ای نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید