در اولین جلسه دستمزد 98 کارگران چه گذشت؟

کدخبر: ۲۷۰۳۳۳
اقتصاد نیوز: عضو کمیته مزد شورای عالی کار گفت: تصمیم برای حفظ قدرت خرید و ترمیم دستمزد۹۸ کارگران به جلسات آتی موکول شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  تسنیم، محمدرضا تاجیک، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگران در شورای‌عالی کار با اشاره به  اولین جلسه شورای‌عالی کار در خصوص مزد98 گفت: بدون هیچ برنامه‌ای از سوی شرکای اجتماعی جهت ترمیم مزد و حفظ قدرت خرید پس از چهار و نیم ساعت مذاکره بی‌نتیجه پایان یافت.

عضو کمیته مزد در خصوص این جلسه گفت: با توجه به جلسات کمیته مزد و مشخص شدن اختلاف هزینه زندگی کارگران در سال جاری و سال گذشته، مبلغ اعلامی نمایندگان کارگران  برای مشخص شدن حداقل دستمزد، افزایش مبلغ یک میلیون و هشتاد هزار تومانی برای حفظ قدرت خرید ازدست‌رفته در اولین روز شورای‌عالی کار بود که متأسفانه با توجه به عدم ارائه برنامه از سوی شرکای اجتماعی به جلسه آتی موکول گردید.

تاجیک ادامه داد: نمایندگان دولت و نمایندگان کارفرمایان هیچ راهکار و مبلغی را جهت ترمیم مزد سال آتی در این جلسه ارائه نکردند.

 به گزارش تسنیم، در این جلسه نماینده کارگران با مطرح کردن نظرات خود پیرامون کاهش قدرت خرید جامعه 14میلیونی تحت پوشش قانون کار خواستار جبران عقب‌ماندگی یک میلیون و 80 هزار تومانی هزینه سبد معیشتی نسبت به سال گذشته شدند.

مهمترین موضوع بررسی‌شده در این جلسه میزان رقم تعیین‌شده سبد معیشت در کمیته دستمزد در روز 24 بهمن ماه بود. سبد معیشت کارگران در آن جلسه 3 میلیون و 759 هزار و 200 تومان تعیین شده بود.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید