رکورد شکنی دریافت کنندگان بیمه بیکاری در آمریکا

کدخبر: ۲۷۱۲۱۷
اقتصاد نیوز: تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضای استفاده از مزایای بیمه بیکاری خود را ثبت کردند بیش از ان‌چه انتظار می‌رفت افزایش یافت و دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری به بالاترین تعداد در ۱۰ ماه اخیر رسیدند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ هفته گذشته، تعداد آمریکایی‌هایی که تقاضای استفاده از مزایای بیمه بیکاری خود را ثبت کردند بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت افزایش یافت و تعداد افرادی که از پرداخت‌های بیمه بیکاری استفاده می‌کنند به بالاترین سطح ۱۰ ماهه رسید، که نشان می‌دهد رشد بازار کار در حال کندتر شدن است.

اداره کار آمریکا اعلام کرد که تعداد ثبت‌نام‌ها برای دریافت بیمه بیکاری، در هفته منتهی به ۲۳ فوریه، ۸۰۰۰ مورد افزایش یافت و به ۲۲۵ هزار نفر رسید، درحالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند این تعداد به ۲۲۰ هزار نفر برسد. داده‌های هفته قبلی هم اصلاح شد و نشان داد نسبت به آن‌چه قبلا گزارش داده شده بود، ۱۰۰۰ نفر بیشتر درخواست خدمات بیمه بیکاری کرده بودند.

گزارشات نشان می‌دهد تعداد افرادی که پس از یک هفته کمک پایه، شروع به دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند، در هفته منتهی به ۱۶ فوریه، ۷۹هزار  نفر افزایش یافته و کل دریافت‌کنندگان این بیمه را به ۱.۸۱ میلیون نفر رسانده است، که این بیشترین میزان آن از آوریل ۲۰۱۸ تا کنون است.

در ماه ژانویه، نرخ بیکاری آمریکا یک دهم درصد افزایش یافت و به ۴.۰ درصد رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید