اختیار معامله زعفران در بورس کالا آغازشد

کدخبر: ۲۷۱۴۶۲
اقتصاد نیوز: ابزار معاملات قرارداد اختیار معامله زعفران با حضور معاون سازمان بورس، رسماً در بورس کالا آغاز به کار کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، حامد سلطانی نژاد در مراسم آغاز به کار معاملات آپشن زعفران گفت: در سالهای اخیر ۱۰ درصد از بازار بورس کالا مربوط به محصولات کشاورزی بوده و البته ابزارهای نوینی نیز در این رابطه به کار گرفته شده و در قالب فیوچرز و ابزار آپشن کار پیش رفته است.

مدیرعامل بورس کالا افزود: ابزارهای مشتقه، آینده نگری را در محصولات کشاورزی بیشتر می‌کند و البته مسیر آینده در این حوزه معاملات آتی است. این در حالی است که ماده ٣٢ قانون برنامه ششم توسعه نیز صراحت به استفاده از ابزارهای کم هزینه برای حمایت از بازار محصولات کشاورزی دارد.

در این مراسم، همچنین امیری، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ابزار معاملات زعفران در بورس کالا گفت: از ابتدای امسال ٦٦تن زعفران در بازار فیزیکی و در بازار ابزارها نیز ٢٧ تن معامله شده است که این سبب شده کشاورزان نفع ببرند.

وی افزود: باید در کشور حجم معاملات اختیار معامله بالاتر رود و اگر اشکالی در دستورالعمل‌ها و معاملات وجود دارد برطرف شود، ولی باید اطلاع رسانی شود. این در حالی است که برای راه اندازی ابزارهای مالی باید زمینه ساز تکمیل ابزارها شویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید