سهام آسیایی افت کرد

کدخبر: ۲۷۱۹۴۴
اقتصادنیوز: روز سه‌شنبه، درحالی‌که چین در مواجهه با افزایش چالش‌های مربوط به بالا رفتن سطح بدهی و جنگ تجاری با آمریکا، نرخ هدف رشد اقتصادی خود را کاهش داد، سهام آسیایی یک گام به عقب بازگشت.
سهام آسیایی افت کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ درحالی‌که چین در مواجهه با افزایش چالش‌های مربوط به بالا رفتن سطح بدهی و جنگ تجاری با آمریکا، نرخ هدف رشد اقتصادی خود را کاهش داد، سهام آسیایی یک گام به عقب بازگشت.

پکن سطح هدف رشد اقتصادی خود را که در سال گذشته ۶.۵ درصد بود، همان‌طور که انتظار می‌رفت به ۶.۵-۶ درصد کاهش داد و مشوق‌های مالی جدیدی را اعلام کرد که شامل کاهش مالیات برای شرکت‌ها، کاهش هزینه‌های امنیت اجتماعی، افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت و وام‌های شرکت‌های کوچک، می‌باشد.

سهام اروپایی با آغاز معاملات بدون تغییر ماندند یا با اندکی افت مواجه شدند. فوتسیانگلیس و کاک فرانسه بدون تغییر باز شدند، درحالی‌که داکس آلمان ۰.۲ درصد افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سهام استرالیا ۰.۲۹ درصد پایین آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۲ درصد افت کرد.

درحالی‌که بازارهای آسیایی به طور گسترده افت کردند، مشوق‌های مالی دولت چین باعث شد سهام این کشور تقویت شوند. شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ با رشد ۰.۵ درصدی، از بالاترین سطح ۹ ماهه‌ای که روز دوشنبه ثبت کرده بود هم بالاتر رفت. در ادامه معاملات این شاخص بخشی از سود خود را از دست داد تا رشد امروز آن تنها ۰.۱ درصد شود. شاخص سهام شانگهای ۰.۸۸ درصد رشد کرد.

در معاملات دیشب بازارهای وال‌استریت، هر سه شاخص مهم سهام آمریکا افت کردند. میانگین صنعتی داوجونز ۰.۷۹ درصد پایین آمد و اس‌اندپی ۵۰۰ با افت ۰.۳۹ درصدی مواجه شد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۲ درصد تقویت شد و به ۱۱۱.۹۳ رسید که به رکورد ۱۰ هفته‌ای ۱۱۲.۰۸ روز جمعه، نزدیک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید