در سال 2018 رخ داد:

کشف 806 تن مواد مخدر در ایران

کدخبر: ۲۷۲۵۰۷
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران اعلام کرد: تنها در سال 2018، با یک هزار و 557 پرونده اطلاعاتی، 806 تن انواع مواد مخدر در ایران کشف و ضبط شد.
کشف 806 تن مواد مخدر در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار اسکندر مومنی که برای دیدار و رایزنی با همتایان روس خود به مسکو سفر کرده است این مطلب را با حضور در انستیتوی شرق شناسی روسیه و در جمع اعضای شورای امور بین الملل روسیه، اساتید و جمعی از افسران رابط کشورهای مقیم در مسکو عنوان کرد و اظهار داشت که 18 تن از پرسنل دستگاه های مقابله ای ایران در این راه به شهادت رسیدند.
وی با استناد به گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد(UNODC) گفت: ایران به تنهایی 76 درصد کشفیات جهانی تریاک، 67 درصد کشفیات جهانی مرفین و 17 درصد از کشفیات جهانی هروئین را به خود اختصاص داده است.
سردار مومنی افزود: سالانه حدود یک میلیارد دلار برای انسداد مرزها و مقابله با ترانزیت مواد مخدر در مبادی ورودی در شرق و خروجی در غرب هزینه می شود ضمن اینکه حدود سه هزار و 811 نفر از بهترین نیروهای ایران در مقابله با این مساله جهانی در طول چهار دهه گذشته به شهادت رسیده اند.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران اظهار داشت که در نتیجه اقدامات مقابله ای و اثر گذار ایران، مسیرهای قاچاق از خشکی به دریا تغییر کرده است.
گفتنی است،
ژنرال پلوتنیکوف رئیس مرکز تحلیل ها و اطلاعات علمی انستیتوی شرق شناسی روسیه نیز در این دیدار ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص فعالیت های علمی این موسسه اظهار داشت: نیروهای انتظامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از تمام نیروهای ائتلاف در افغانستان موثر تر و موفق تر عمل می کنند.
در این نشست دو طرف علاقه مندی خود را برای انجام تحقیقات مشترک در زمینه مواد مخدر و ارتباط آن با فعالیتهای تروریستی و سایر موضوعات مرتبط نیز ابراز کردند.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید