معرفی مهم‌ترین هدف دولت توسط رئیس کل بانک مرکزی

کدخبر: ۲۷۲۵۲۴
​اقتصادنیوز: رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی خود از تصمیم دولت پیرامون تعیین تکلیف تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی خبر داد.
معرفی مهم‌ترین هدف دولت توسط رئیس کل بانک مرکزی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا او تاکید کرد:مهمترین بحث دولت و بانک مرکزی تامین کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم است.

 عبدالناصر همتی در یادداشت خود افزود: تشدید تحریم ها، بیشترین تاثیر منفی را بر اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه دارد لذا طبیعی است که مهمترین بحث های دولت و بانک مرکزی بر نحوه تامین کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم متمرکز شود.

وی تصریح کرد: موانع و اشکالات سیستم توزیع، موجب شده که علیرغم تاثیر اولیه ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی در کنترل تاثیر شوک طرف عرضه، معایب آن بتدریج آشکار گشته و با افزایش قیمت آنها در بازار، ضمن ایجاد رانت، موجب افزایش سطح عمومی قیمت ها شده است. 

همتی ادامه داد: در واقع اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی به علت طبیعت بازار در اقتصاد و ضعف سیستم توزیع و نظارت، نتوانسته در میان مدت از افزایش قیمت آنها جلوگیری کند و لذا تدریجا در بیشتر موارد یارانه از مصرف کننده فاصله گرفته و نصیب واسطه ها شده است. 

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی با جدیت دنبال آسیب شناسی این موضوع بوده و با ارائه گزارشات لازم، پیگیر موضوع است. دولت نیز مساله را در دستور کار خود دارد و طبعا تصمیم مناسب را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید