بانک ها سهم وام مشاغل خانگی تهران را کامل نپرداختند

کدخبر: ۲۷۲۵۹۶
اقتصادنیوز: مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی امسال 48 میلیارد تومان بود که تاکنون بانک ها فقط 33 میلیارد تومان از آن را پرداخت کرده اند.
بانک ها سهم وام مشاغل خانگی تهران را کامل نپرداختند

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ثریا شارقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 11 ماه گذشته با 33 میلیارد تومان اعتبار برای حدود چهار هزار نفر در استان تهران اشتغالزایی شده است.
وی یادآورشد: دستگاه های اجرایی در این زمینه کم کاری نداشتند و اگر باقی تسهیلات هم به متقاضیان پرداخت نشده است، به علت نپرداختن آن از سوی بانک ها است.
شارقی با اشاره به میزان پرداخت شده این نوع تسهیلات اظهار داشت: البته با این وجود استان تهران در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سطح کشور رتبه نخست را دارد.
مدیرکل امور بانوان استانداری تهران با بیان اینکه بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بانوان هستند گفت که این آمار اشتغالزایی بر اساس تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی 300 رسته شغلی دارد که می توان گفت برای فعالیت در هر کدام در مجموع هشت میلیون و 250 هزار تومان اعتبار نیاز است.
شارقی ادامه داد: اشتغالزایی در زمینه مشاغل خانگی با کمترین میزان اعتبار امکانپذیر است و از همین رو هم به مدیران و مسئولان توصیه می شود در این حوزه پررنگ تر ورود کنند.
مدیرکل امور بانوان استاندار تهران گفت: این شرایط در حالی است که برای ایجاد هر نوع اشتغال در بخش صنعت به طور متوسط 250 میلیون تومان سرمایه گذاری باید انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید