زعفران یک میلیون تومان گران شد

کدخبر: ۲۷۲۷۸۳
اقتصاد نیوز: عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه طی حدود یک هفته اخیر قیمت زعفران حدود یک میلیون تومان افزایش یافته است،گفت:عرضه زعفران در بورس نیاز به استراتژی دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر؛ علی حسینی قیمت هرکیلوگرم زعفران را حداقل ۶ میلیون و حداکثر بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این کالا طی حدود یک هفته اخیر نزدیک به یک میلیون تومان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مطرح شدن مباحثی مبنی بر عرضه زعفران در بورس باعث ایجاد چنین نوساناتی شده است، افزود: برخی فکر می‌کنند ما مخالف عرضه این کالا در بورس هستیم در حالی که چنین نیست، ما معتقدیم بورس برای انجام این کار باید استراتژی داشته باشد.

عضو شورای ملی زعفران گفت: نخست اینکه بورس باید زعفران را به صورت فرآوری و بسته بندی شده عرضه کند و نباید به خام فروشی و فله فروشی دامن بزند، دوم اینکه کالاهای فرآوری شده حاصل از این کالا را عرضه کند که ایجاد ارزش افزوده می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه عنوان می‌شود کشاورزان از عرضه زعفران در بورس نفع می‌برند، افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد این زعفران دست کشاورزان نیست؛ یا در اختیار کارخانجات قرار دارد یا دلالان. بنابراین عرضه آن در بورس هم بیشتر به نفع دلالان است تا کشاورزان.

وی افزود: زعفران به شکلی که کشاورز تولید می‌کند قابل عرضه در بورس نیست.

این فعال بخش خصوصی همچنین با بیان اینکه هنوز آمار جدیدی در زمینه صادرات زعفران از سوی گمرک اعلام نشده است، گفت: آخرین آمار مربوط به آبان ماه است که حاکی از رشد صادرات است.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید