ثبات قیمت شیرینی تا عید

کدخبر: ۲۷۲۹۰۴
در روزهای گذشته کمبود شکر در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور برخی اصناف مانند بستنی فروشی ها و شیرینی پزی ها را با مشکلاتی رو به رو کرده است.
ثبات قیمت شیرینی تا عید

به گزارش اقتصادنیوز، رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایرنا کمبود شکر در بازار را تایید کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم شکر در استان و کشور به 80 هزار ریال رسیده است.
علی ارشدی افزود: اصنافی که فعالیت آنها وابسته با شکر است در آستانه سال نو و در ایام پیک مصرف برای اینکه در تعطیلات هم بتوانند ارایه خدمت کنند مجبور به خرید شکر تا کیلویی 80 هزار ریال شده اند.
وی تاکید کرد: به رغم افزایش قیمت شکر، قیمت انواع شیرینی تا بعد از تعطیلات ثابت مانده و افزایشی نخواهد داشت.
ارشدی ادامه داد: سال نوی سختی پیش روی همه ایرانیان قرار دارد و به مردم توصیه می کنیم پسته و بادام نخرند.
وی افزود: با اینکه تحریم خرید پسته و بادام باعث نمی شود قیمت آن پایین بیاید اما برای حفظ انسانیت و نگه داشتن عزت و حرمت کسانی که توان مالی کمتری دارند از خرید پسته و بادام خودداری کنند.
قیمت پسته و بادام به عنوان یکی از ملزومات سفره عید ایرانیان در ماه های گذشته رشد چشمگیری داشته آنچنان که بر اساس برخی محاسبات قیمت هر دانه پسته تا 15 هزار ریال می رسد.
در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مردم کمپین هایی مبنی بر نخریدن پسته و بادام راه انداخته اند که در برخی روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بزرگان و ریش سفیدان در امضای این کمپین مردمی پیش قدم شده اند و مردم را نیز با خود همراه کرده اند.
در این کمپین از مردم خواسته شده با نخریدن تنقلات گران قیمتی که نیاز اولیه محسوب نمی شود، هم تجملات را از آیین ها برداشته و هم فرصت صله رحم و دید و بازدید و فرهنگ غنی ایرانی را به این بهانه از دست ندهند.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید