علت به نعویق افتادن رونمایی از هواپیمای جدید؛ سقوط بوئینگ بوده است

کدخبر: ۲۷۳۰۳۶
اقتصادنیوز: مقامات شرکت هواپیماسازی بوئینگ امریکا که قرار بود اواخر روز یکشنبه از یک فروند هواپیمای پهن پیکر ۷۷۷ ایکس رونمایی کنند، اعلام کردند که تحت تاثیر سقوط بوئینگ ۷۳۷ ماکس اتیوپیا ایرلاینز این رویداد را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روز گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ ماکس تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به نایروبی، پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. با اینکه هنوز علت حادثه و سقوط هواپیما مشخص نشده است، اما بسیاری از رسانه‌ها از نقص فنی که یک بار دیگر نیز در هواپیمای مشابهی در اندونزی به وجود آمد و موجب سقوط آن شد، خبر داده‌اند.

حالا به نظر می‌رسد که بوئینگ رویداد رونمایی از هواپیمای پهن پیکر مدل ۷۷۷ ایکس را به خاطر سقوط بوئینگ ۷۳۷ ماکس در شرکت اتیوپیا ایرلاینز و احتمال نقص فنی و مشکلی که در آن وجود داشته و منجر به سانحه هوایی شده است، به تعویق و تأخیر انداخته است تا این رویداد تحت تأثیر تبعات منفی حادثه ناگوار روز گذشته و اتهامات علیه این غول هواپیماسازی قرار نگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، بوئینگ همچنین خاطرنشان کرده است که در برنامه عرضه هواپیمای ۷۷۷ ایکس هیچ خللی وارد نشده است و این جت قرار است طبق برنامه‌های قبلی به مرحله تولید و سفارش‌گیری خواهد رسید.

سخنگوی این شرکت در ادامه سخنانش افزود: با توجه به سقوط و حادثه ناگوار مربوط به بوئینگ ۷۳۷ ماکس، ما ترجیح می‌دهیم که هم اکنون تنها بر روی پشتیبانی و بررسی علل این سانحه تمرکز کنیم و بدون شک فرصت بهتری را در آینده نزدیک برای رونمایی از این محصول جدید پیدا خواهیم کرد.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید