پرداخت حدود ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال فراگیر

کدخبر: ۲۷۳۴۷۵
اقتصادنیوز: متقاضیان طرح‌های اشتغال فراگیر در خراسان جنوبی تا کنون ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
پرداخت حدود ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال فراگیر

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،رکنی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این تسهیلات از پارسال تا کنون به ۱۹ طرح و با اشتغال پیش بینی شده ۲۸۷ فرصت شغلی، پرداخت شده است.

 وی افزود: بیشتر این طرح‌ها در زمینه‌های تولیدی، دام و طیور، و خدمات پرداخت شده که ۶ مورد از تسهیلات با موضوع سرمایه در گردش، ۵ مورد با موضوع ایجادی و ۸ مورد از تسهیلات نیز با موضوع توسعه‌ای بوده است.

رکنی با بیان اینکه متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر باید طرح‌های خود را در سامانه کارا ثبت کنند گفت: تعهد ایجاد اشتغال در طرح‌های فراگیر به ازای هر ۷۵ میلیون تومان، یک نفر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد : شرایط برای طرح‌های اشتغال فراگیر همان شرایط طرح‌های اشتغال روستایی و عشایر است با این تفاوت که می‌توان در مناطق شهری نیز این طرح‌ها را اجرا کرد.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال فراگیر در بانک‌های عامل ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی قابل پرداخت است و با کارمزد ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۲ تا ۸ درصد این کارمزد را دولت به صورت یارانه به تناسب موقعیت‌های جغرافیایی طرح و شرایط برخوردار، پرداخت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید