تمدید معافیت عراق برای خرید نفت ایران از سوی آمریکا

کدخبر: ۲۷۴۵۱۱
اقتصاد نیوز:یک مقام وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌بی‌سی گفت دولت ترامپ معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا برای خرید انرژی از ایران را ۹۰ روز دیگر تمدید می‌کند.
تمدید معافیت عراق برای خرید نفت ایران از سوی آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌بی‌سی گفت دولت ترامپ معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا را ۹۰ روز دیگر تمدید می‌کند.

این معافیت که قبلاً در ماه دسامبر صادر شده بود و در صبح ۱۹ مارچ منقضی می‌شد، به عراق اجازه شده بود علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای اعمال فشار حداکثری بر ایران، به واردات برق از این کشور ادامه دهد.

علی‌رغم اینکه عراق یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک است، سال‌ها جنگ و کمبود سرمایه‌گذاری باعث شده است که این کشور برای تولید ۴۵ درصد از برق خود به نیروگاه‌های گاز طبیعی ایران احتیاج داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ما برای اینکه به عراق کمک کنیم با کمبود انرژی روبرو نشود این معافیت را تمدید کردیم اما در عین حال به مذاکرات با عراق ادامه خواهیم داد تا وابستگی خود به انرژی ایران را از بین ببرد و از لحاظ انرژی مستقل شود.

اما کارشناسان می‌گویند چنین پروسه‌ای چندین سال طول خواهد کشید و فعلاً تا یک آینده طولانی، تمدید معافیت‌ها ادامه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید