در تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت؟

کدخبر: ۲۷۵۰۹۴
اقتصاد نیوز: بعد از قطعی‌های زمانبندی شده در تابستان سال گذشته موضوع برنامه ریزی برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان ۹۸ قوت گرفت که باید دید در سال جاری تابستانی بدون خاموشی را سپری خواهیم کرد یا خیر.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان، کم بارشی‌ها در سال آبی 96-97 تا جایی پیشرفت که به واسطه کاهش ذخیره سدها، برق آبی‌ها با حداقل ظرفیت کار توانستند به کار خود ادامه دهند به همین دلیل قطعی برق مهمان ناخوانده مردم در فصل تابستان شد.

این درحالی است که خاموشی‌ها در ابتدا بدون زمانبندی و بدون اطلاع قبلی برای مشترکان مشکلاتی ایجاد کرده بود که به مرور زمان جدول زمانبندی قطعی‌ها منتشر شد.

با این حال برخی شرکت ها، ادارات، مراکز مهم و اصناف به دلیل قطعی برق در ساعات اداری با مشکلات عدیده روبرو شدند و ادامه این روند در طول تابستان علاوه بر ایجاد سختی برای مشاغل، افراد در منازل را نیز با مشکلاتی مواجه کرد.

بعد از قطعی‌های زمانبندی شده در تابستان ۹۷ موضوع برنامه ریزی برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان ۹۸ قوت گرفت و وزارت نیرو در این زمینه برنامه‌های خود را مطرح کرد.

همچنین معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر حفظ رکورد تولید ۴۷ هزار مگاوات در روز در پیک‌۹۷ گفت: میزان تولید حداقل باید به ۵۱ هزار مگاوات در روز برسد که در این صورت می‌توان تابستان ۹۸ را بدون خاموشی گذراند

حائری معتقد است با مدیریت مصرف برق در تابستان گذشته، ۲ هزار مگاوات صرفه جویی صورت گرفته است، از طرفی با توجه به اینکه ۱۰ درصد نیروگاه‌های کشور دارای بیش از ۴۰ سال عمر هستند و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شده است تا با مدیریت مصرف، پیک برق ۹۸ بدون مشکل سپری شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از پیش بینی ۲ برنامه مهم برای تابستان ۹۸ خبر داد که شامل آمادگی کامل واحد‌ها و افزایش راندمان نیروگاه‌ها به ۳۸.۵ درصد است هم‌چنین برای فرکانس بهتر شبکه اقداماتی انجام خواهد شد که تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم.

این طور که به نظر می‌رسد در تابستان سال جاری به واسطه بارش‌های مناسب در سال آبی 97-98 دیگر کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق آبی مطرح نیست و باید دید برنامه‌های وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف پیک برق ۹۸ چطور پیش می‌رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید