اصلی ترین بندر صادرات نفت و چهار پالایشگاه نفت خام ونزوئلا به دلیل قطعی برق غیر فعال شدند

کدخبر: ۲۷۵۰۹۸
اقتصاد نیوز: اصلی ترین بندر صادرات نفت ونزوئلا و چهار پالایشگاه نفت خام این کشور نتوانسته اند پس از خاموشی روز دوشنبه فعالیتشان را از سر بگیرند .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ بندر جوز، اصلی ترین بندر صادرات نفت ونزوئلا و چهار پالایشگاه نفت خام این کشور نتوانسته اند پس از خاموشی روز دوشنبه فعالیتشان را از سر بگیرند .

آخرین محموله نفتی برای صادرات در نفتکش درگن متعلق به شرکت نفت رزنفت روسیه و تحت مالکیت شرکت نفت دولتی ونزوئلا، روز 24 مارس بندر جوز را ترک کرد .

رهبر اتحادیه کارگران نفت ونزوئلا گفت: « ما هیچ نفتی نداریم. همه چیز فلج شده است» .

این خاموشی دومین قطعی برق بزرگ ونزوئلا در این ماه است که خیابان ها را در کاراکاس پایتخت ونزوئلا با تعطیلی مدارس و ادارات خالی کرده است .

دولت نیکلاس مادورو مجددا یک حمله را در بحبوحه نزاع قدرت و درگیری با آمریکا مسئول این خاموشی دانست .

متخصصان داخلی و مهندسان برق عقیده دارند که خاموشی فعلی و خاموشی های طولانی مدت دیگر که از هفت مارس آغاز شده، نتیجه سالها کمبود سرمایه‌گذاری و نبود تعمیرات و نگهداری است .

چندین خط ارتباطی برق این بار تحت تاثیر قرار گرفته که باعث قطعی برق در میادین نفتی، پالایشگاه‌ها و پایانه های نفتی ونزوئلا شده است. تاثیر کلی این قطعی ها بر فعالیت های شرکت نفت دولتی ونزوئلا مشخص نیست .

چهار پالایشگاه نفت خام ونزوئلا در اورینوکو می‌توانند تا 700 هزار بشکه در روز نفت سنگین اضافی را به درجات قابل صادرات نفت تبدیل کنند. این پالایشگاه به همراه چورون آمریکا، ایکویینر نروژ، توتال فرانسه و رزنفت روسیه فعالیت می‌کنند .

یک کارگر پالایشگاهی گفت:« ما سعی کردیم فعالیت‌هایمان را شب گذشته آغاز کنیم ولی فعلا فقط کارکنان ضروری در این جا کار می کنند» .

پالایشگاه پتروپیار که بخشی از آن متعلق به چورون است و پتروموناکاس که رزنفت در آن حداقل سهمی دارد، نتوانسته اند پس از خاموشی هفتم مارس فعالیتشان را آغاز کنند . فعالیت های پتروسدنو تحت مالکیت نسبی توتال و ایکویینر و پتروسانفلیکس متعلق به شرکت نفت دولتی ونزوئلا پس از خاموشی روز دوشنبه متوقف شده است .

خاموشی 7 مارس صادرات از بندر جوز را هم متوقف کرده است که مقدار صادرات را پایین آورده و باعث تاخیر در بارگیری ها و ارسال نفت شده است .

به گفته یک منبع ناشناس، این بندر حدود ساعت 2 بامداد روز دوشنبه تخلیه شده است .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید