مدیر دامپزشکی مهاباد:

از خرید گوشت چرخ‌کرده خودداری کنید

کدخبر: ۲۷۵۵۶۲
مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به اینکه محتویات گوشت های چرخ کرده فله ای مشخص نیست، گفت: شهروندان نسبت به خرید گوشت به صورت چرخ کرده اکیدا خودداری کرده و فرآورده های گوشتی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند.
از خرید گوشت چرخ‌کرده خودداری کنید

به گزارش اقتصادنیوز، بازدید حسن پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نوع گوشت به دلیل ترکیبی از مواد مختلف، مستعدترین ماده غذایی برای انواع آلودگی ها می باشد و توصیه می شود از خرید آن پرهیز شود.
وی ادامه داد: در گوشت های چرخ کرده اغلب جداسازی پیه، چربی، استخوان و غده گوشت ها انجام نمی شود از این رو احتمال آلوده بودن به بیماری های مختلف در آن وجود دارد.
وی همچنین از بازدیدهای مکرر و مشترک با اداره های نظارتی از مراکز عرضه در مهاباد خبر داد و افزود: 200 کیلوگرم گوشت و فرآورده های خام دامی و غیرقابل مصرف توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان کشف و معدوم شد.
وی ضمن توصیه به خرید فرآورده های دامی از مراکز و فروشگاه های معتبر از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هرگونه فرآورده دامی مشکوک و تاریخ مصرف گذشته با شماره تلفن های 42442228 و 42442229 تماس بگیرند و موضوع را به کارشناسان این اداره اطلاع دهند.
مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد به شهروندان اطمینان داد که فرآورده های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و مهمور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است.
به گزارش ایرنا، 50 تن انواع فرآورده های خام دامی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان ضبط و معدوم سازی شده که 40 تن آن مربوط به جگر مرغ بوده است؛ مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 60 قصابی است.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید