تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا

کدخبر: ۲۷۶۱۳۲
اقتصاد نیوز: خزانه داری آمریکا بر ۳۴ کشتی تحت مالکیت یا مدیریت شرکت نفت دولتی ونزوئلا و همچنین بر دو شرکت و یک کشتی که در فوریه و مارس نفت به کوبا تحویل داده بودند، تحریم هایی وضع کرد .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، آمریکا محموله‌های نفتی از ونزوئلا به کوبا را تحت آخرین دور تحریم‌های خود قرار داد تا دولت نیکلاس مادورو را تحت فشار قرار دهد. هدف این تحریم‌ها قطع عرضه حیاتی نفت به این جزیره کمونیست است . 

خزانه داری آمریکا بر 34 کشتی تحت مالکیت یا مدیریت شرکت نفت دولتی ونزوئلا و همچنین بر دو شرکت و یک کشتی که در فوریه و مارس نفت به کوبا تحویل داده بودند، تحریم هایی وضع کرد . 

استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت خزانه داری اقداماتی علیه کشتی ها و نهادهای انتقال دهنده نفت انجام می‌دهد چون اینها باعث ادامه رژیم غیرقانونی مادورو می‌شوند . 

«کوبا همچنان از طریق خرید نفت در تلاش برای حفظ مادورو در قدرت، از این رژیم پشتیبانی می کند» .

 مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا طی یک سخنرانی آخرین دور تحریم های آمریکا را علیه ونزوئلا اعلام کرد . 

هدف این تحریم‌ها تضعیف بیشتر دولت مادورو است. آمریکا و اکثر کشورهای غربی خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور بر حق این کشور به رسمیت شناخته اند . 

گوایدو از قانونگذاران ونزوئلا خواست یک انتخابات ریاست جمهوری میان دوره در ژانویه برگزار کنند چون ادعا می‌کند انتخاب دوباره مادورو در 2018 غیر قانونی بوده است . 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید