سیل به راه آهن شمال چه میزان خسارت وارد کرد؟

کدخبر: ۲۷۶۱۳۵
اقتصاد نیوز: مدیرکل راه آهن شمال میزان خسارت ناشی از سیل به خطوط ریلی در حوزه مازندران را حدود 500 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ یوسف گران پاشا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : سیل به خطوط ریلی ، دیوار حفاظتی حاشیه ریل و سایر تجهیزات در مسیر خسارت وارد زد و بیشترین خسارت هم بر اثر ریزش نخاله از کوههای اطراف به شبکه ریلی وارد شده است .

وی افزود : باید برای مرمت شبکه ریلی خسارت دیده اعتبار ویژه اختصاص یابد تا بتوانیم پس از پایدار شدن وضعیت جوی نسبت به مرمت اساسی این محور اقدام کنیم.

گران پاشا اظهار داشت : هم اکنون مشکلی برای تردد قطار مسافری و باری در مسیر راه آهن شمالی وجود ندارد و تردد در این محور برقرار است.

طی یک ماه گذشته به خاطر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب ، حرکت قطار سه بار بر اثر ریزش نخاله از کوههای اطراف بر روی ریل آهن یا رانش زمین در محدوده شهرستان سوادکوه متوقف شد .

سیل اواخر اسفند ماه 97 و فروردین 98 حدود 15 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی، واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی مازندران خسارت وارد کرد و پنج نفر نیز بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید