174 شهر و روستا در استان خوزستان به دلیل افزایش خروجی آب سد کرخه تخلیه شده اند

کدخبر: ۲۷۶۳۳۸
اقتصاد نیوز: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارات را در سیل های اخیر استان های لرستان، خوزستان و گلستان دیدند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، بهنام سعیدی با اشاره به برقراری ارتباط با معمولان و پلدختر در استان لرستان افزود: بجز پنج روستا گاز همه روستاهای سیل زده در این دو منطقه وصل شده است.

وی گفت: علت اصلی وصل نشدن برق در پلدختر تامین امنیت مردم است زیرا در این شرایط تعدادی از مردم به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنان شاهد خروجی آب از سد کرخه هستیم و احتمال افزایش حجم خروجی آب از این سد وجود دارد.

سعیدی گفت: تاکنون 174 شهر و روستا در استان خوزستان از بیم وقوع سیل تخلیه شده اند و احتمال افزایش روستاهایی که باید تخلیه شوند وجود دارد.

وی افزود: در منحرف کردن آب از مناطق مسکونی به زمین های کشاورزی خساراتی به این زمین ها وارد شد که قابل جبران است زیرا اولویت اصلی حفظ جان مردم است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون 70 درصد آب در آق قلا تخلیه شده است.

سعیدی افزود: تا 10 فروردین 262 میلی متر باران در کشور بارید که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 165 درصد افزایش دارد.

وی گفت: از 150 تالاب کشور بر اثر بارندگی های اخیر 40 پهنه آبی احیا شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به سیل زدگان اطمینان می دهیم که نیروهای امدادی، مسئولان و نیروهای جهادی تا خارج کردن آخرین قطره آب از خانه هایشان در کنار آنها خواهند ماند.

سعیدی همچنین گفت: بر اثر سیل های اخیر 70 نفر از هموطنانمان در استان های سیل زده جان خود را از دست دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید