​رییس جمهوری: قیمت دلار بدون تحریم ۶۰۰۰ تومان بود

کدخبر: ۲۷۶۴۵۴
اقتصادنیوز: رییس جمهور اعلام کرد : اگر تحریم نبودیم به طور طبیعی قیمت دلار به جای ۸۰۰۰ تومان باید حدود ۶۰۰۰ تومان می‌بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری همزمان از سه طرح عمرانی در استان تهران با تبریک ایام اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از افتتاح این سه طرح در تهران، اظهار کرد: چند وقت پیش گفتند که پایین بودن قیمت بنزین سبب قاچاق آن می‌شود و عده‌ای پاسخ دادند علت قاچاق بالا رفتن قیمت ارز بوده است در حالی که زمانی که دلار ارزان‌تر بود هم قاچاق انجام می‌شد. مثلاً اگر شرایط ما در حال حاضر عادی بود و تحریم نبودیم به طور طبیعی قیمت دلار به جای ۸۰۰۰ تومان باید حدود ۶۰۰۰ تومان می‌بود اما با چنین قیمتی باز هم قاچاق انجام می‌شود. پس ما می‌توانیم برای جلوگیری از قاچاق بنزین و کاهش مصرف انرژی، آن را صادر کنیم تا سود آن شامل همه مردم شود.

ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده

روحانی با بیان اینکه در مورد موضوع مسکن بازسازی بافت‌های فرسوده برای ما ضرورت دارد، اظهار کرد: سیل اخیر یکی از پیام‌هایش این بود که بافت‌های فرسوده باید نوسازی شود. تهران جایی است که ما حتماً باید آن را در برابر زلزله، سیل و طوفان‌های احتمالی مصون نگاه داریم چرا که این موضوع به حفظ جان مردم و تأمین رفاه آنان باز می‌گردد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما اگر یک بافت فرسوده را زنده کنیم و به بازسازی و نوسازی آن مشغول شویم هم ثروت مردم افزایش پیدا می‌کند، هم زمین آن محله ارزش پیدا می‌کند و هم زندگی کسانی که در آن محله زندگی می‌کنند راحت‌تر می‌شود؛ چرا که ممکن است با این بازسازی‌ها به متراژ خانه مردم نیز افزوده شود.

روحانی با بیان اینکه من در آغاز کار شهردار تهران، به وی تأکید کردم که بافت فرسوده یکی از اولویت‌های ما در دولت است، اظهار کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده و کمک به انجام آن با تمام توان از سوی دولت پشتیبانی می‌شود و در این زمینه مایلم بگویم که هر جا دولت زمینی دارد دستگاه‌ها بیایند و بگویند تا آن زمین با کمک شهرداری و یک توسعه‌گر ساخته شود آن هم در شرایطی که به توسعه‌گر وام پرداخت کنیم و به کسانی که می‌خواهند در آن ساکن شوند نیز وام ارزان قیمت ۶ درصدی اختصاص دهیم تا به عنوان خانه‌اولی در آن ساکن شوند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید