هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به بدهی کشورها به چین

کدخبر: ۲۷۷۵۰۳
اقتصادنیوز: 'کریستین لاگارد' رییس صندوق بین المللی پول ضمن تقدیر از بسته های محرک اقتصادی چین، نسبت به آنچه شکل گیری بدهی های کلان ناشی از ارایه وام های راه ابریشم جدید به کشورهای مختلف است، هشدار داد.
هشدار صندوق بین المللی پول نسبت به بدهی کشورها به چین

به گزارش اقتصادنیوز به قنل از ایرنا تارنمای روزنامه 'اس سی' هنگ کنگ روز شنبه به نقل از لاگارد نوشت: نگران است کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین نتوانند قروض خود به چین را پرداخت کنند و به همین سبب از لحاظ اقتصادی و سیاسی آسیب پذیرتر شوند.
وی همچنین از استمرار جنگ تجاری چین و آمریکا و اینکه طرفین میلیاردها دلار تعرفه بر روی کالاهای یکدیگر در نظر گرفته اند ابراز نگرانی کرد.
لاگارد با اشاره به مشکلات اقتصادی دنیا، نسبت به افزایش تعرفه ها، گرم شدن زمین و بدهی های کلان هشدار داد و گفت: رهبران جهان پیش از آنکه اقتصاد دنیا بیش از این ضعیف شود، باید کاری انجام دهند.
رییس صندوق بین المللی پول با اشاره به ضرورت حمایت کشورها از اقتصاد خود و همچنین جهان تاکید کرد: کشورها نباید با اقدامات خودسرانه و نادرست به اقتصادشان لطمه بزنند آنها باید تصمیم گیری های درستی داشته باشند.
وی وضعیت اقتصادی جهان را بشدت مبهم توصیف کرد و گفت: سیاست های مالی کشورها و برگزیت، صدها میلیارد دلار تعرفه، جنگ تجاری چین و آمریکا و کاهش تولید از جمله مشکلات بزرگ امروز دنیا است.
صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی جهان برای سال 2019 میلادی را سه دهم درصد کمتر از سال 2018 میلادی و معادل 3.3 درصد پیش بینی کرده است.
در مورد بدهی ها نیز مشخصا آماری در دست نیست و معلوم نیست چین چقدر وام به کشورهای دیگر داده است اما مدرسه بین المللی هاپکینز در گزارشی آورده است چین بین سال های 2000 تا 2017 میلادی 143 میلیارد دلار وام به کشورهای آفریقایی داده که اکثر آنها بازپرداخت نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید