احتمال طغیان رودخانه ها در شرق و جنوب کشور

کدخبر: ۲۷۷۶۳۷
اقتصاد نیوز: گودرزی گفت: براساس آخرین بولتن‌های هواشناسی امروز سامانه بارشی در استان‌های واقع در نیمه شرقی و جنوب کشور فعال است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین تشریح جزئیات آب و هوای کشور اظهار کرد: براساس آخرین بولتن‌های هواشناسی امروز سامانه بارشی در استان‌های واقع در نیمه شرقی و جنوب کشور فعال است.

وی افزود: امروز با توجه به شدت بارش در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب شرق کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

گودرزی ادامه داد: با توجه به ضعیف شدن سامانه بارشی از فردا در کشور، بارندگی‌ها تنها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط کرمان و هرمزگان متمرکز خواهد بود و بتدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی آسمان روز سه شنبه در غالب مناطق کشور را صاف اعلام کرد و گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر سه شنبه تنها بارش‌های پراکنده در شمال غرب کشور خواهیم داشت.

به گفته وی، براساس بولتن‌های هواشناسی از  روز گذشته تا روز دوشنبه آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم است که از این رو قایق سواری و صید و صیادی در این مناطق توصیه نمی‌شود.

گودرزی درباره آخرین وضع آب و هوای تهران افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری و بتدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را خواهیم داشت. ضمن آنکه دمای تهران طی روز‌های آتی بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز از بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران و رشت خبری نیست، بیان کرد: امروز بعدازظهر در استان گلستان تنها بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه آسمان شهر‌های شمالی از روز دوشنبه به بعد صاف خواهد بود، تصریح کرد: طی ۲ روز آینده شاهد بارش باران در شرق سواحل مازندران خواهیم بود، البته میزان بارش در این مناطق سیلابی نخواهد بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید