جزئیات پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان

کدخبر: ۲۷۸۳۱۰
اقتصادنیوز: بطحایی درباره روند چگونگی پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیان توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانسید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست سرپرستان مدارس خارج از کشورکه در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور برگزار شد،  و در جمع خبرنگاران درباره خبر تعطیلی مدارس خارج از کشور اظهار کرد: تعطیلی مدارس خارج از کشور صحت ندارد و همچنان که منابع ارزی با مشکل مواجه شده است با اتخاذ روش های اداری و استفاده از ظرفیت معلمان مدارس تعطیل نشد و حتی تعداد دانش آموزان افزایش پیدا کرده است و خبر تعطیلی مدارس را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: برنامه های مختلفی برای جلوگیری از تعطیلی داریم چراکه مدارس خارج از کشور پایگاه های فرهنگی ایران در خارج از کشور است و با انعطاف روش ها مدارس را پیش می‌بریم هرچند منابع ارزی برای ادامه فعالیت ها موضوع مهمی است و با محدودیت مواجه است.

تعداد معلمان اعزامی با درآمد ارزش کاهش می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره تعداد معلمان اعزامی که باتوجه به نیاز  حقوق ارزی تعدادشان کاهش یافته است، گفت: از روش های محلی استفاده کردیم و البته از معلمانی متخصص که گزینش آنها تایید شده است استفاده خواهیم کرد و تعداد معلمان اعزامی با درآمد ارزی کاهش می‌یابد.

بطحایی درباره تعداد معلمان اعزامی تصریح کرد: سال قبل تعداد معلمان اعزامی ۴۰۷ نفر بود که امسال به ۲۷۶ کاهش پیدا کرد و سال آینده به ۱۵۰ نفر می رسد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بخشی از مطالبات معلمان پرداخت شد و در تخصیصی که از سازمان برنامه گرفتیم بخش دیگر مطالبات را پرداخت می کنیم و میزان مطالبات معلمان خارج از کشور با معادل ریالی ۶۰ میلیارد تومان بود که تخصیص نیافت و به سال ۹۸ رسید.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت پرداخت نشدن مطالبات معلمان خارج از کشور تاکید کرد: یکی از مشکلات پرداخت نشدن مطالبات این بود که باید ریال با نرخ نیمایی به ارز تبدیل می کنیم و مشکل بعدی مبادلات بانکی بود در مواقعی ارز داشتیم اما انتقال به کشور مشکل داشت که اکنون حل شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید