شهردار تهران خبرداد

برنامه‌های شهرداری پایتخت برای مقابله با سیل در زمستان 97 / 4 ماه پیش همه مسیل‌های شهر را لایروبی کرده بودیم

کدخبر: ۲۷۸۳۱۱
اقتصادنیوز : پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی در منطقه ۶ شهرداری تهران گفت: پروژه‌های افتتاح شده به مناسبت نیمه شعبان قابل تقدیر بود و به نمایندگی از اعضای شورای شهر از مسؤولانی که نقش ایفا کردند تشکر می‌کنم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس حناچی گفت: تک تک این پروژه‌ها برای بهتر شدن حال شهر تهران و به خصوص منطقه ۶ شهرداری تهران بوده است و خوشحالم از اینکه از توان متخصصین داخلی استفاده شده است.

شهردار تهران گفت: ما اگر با تهدیداتی روبرو هستیم حتما بدانید که راه مقابله‌اش هم در دست خودمان است و بدانید که ما در خودمان توان دفاع در برابر این حوادث را داریم.

حناچی افزود: اگر آموزه‌های فرهنگی‌مان را فراموش کرده‌ایم این ایراد ماست و دیدید در سیل آخر در شیراز که غافلگیری باعث شد که تعداد کشته‌های ما بالا برود.

وی گفت: در آنجایی که حادثه شیراز اتفاق افتاد سالها مسیل آباد بوده است اما ما توجه نکرده‌ایم و از سویی هم یادمان باشد که جاهایی عموما آبگرفتگی داشتیم که ساخت و سازهای جدید رخ داد.

شهردار تهران گفت: بازار وکیل یک نوآوری است و با همه بازارها فرق دارد به گونه‌ای که شما برای ورود به مغازه باید چند پله بالا بروید این یعنی این شهر مستعد وقوع سیل بوده است و سازندگان بازار به این نکته توجه داشته‌اند.

وی افزود: ما در آغاز زمستان تمام مسیل‌ها را لایروبی کردیم و این کار را در ابتدای فروردین هم انجام دادیم اما به این هم اکتفا نکردیم و به برخی از مناطق ویژه‌تر نگاه کردیم.

حناچی گفت: ما در روز ۱۲ فروردین در وردآورد تا پای وقوع سیل رفتیم و آماده بودیم که جاده کرج را ببندیم اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

شهردار تهران گفت: زمانی در مقابله با حوادث موفق خواهیم بود که آمادگی خود را در هر شرایطی حفظ کنیم و در کنارش به توان داخلی هم توجه کنیم.

وی ادامه داد: دولت تصمیم گرفته است تا از سیل‌های تهران یک گزارش ملی تهیه کند همان طور که از حادثه پلاسکو هم یک گزارش ملی تهیه شد.

حناچی گفت: امروز تجهیزات آتش نشانی ما قابل مقایسه با زمان وقوع حادثه پلاسکو نیست و این نتیجه تهیه همان گزارش ملی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید