پیش بینی قیمت طلای جهانی برای چند روز آینده

کدخبر: ۲۷۸۴۴۸
اقتصاد نیوز:قیمت طلا به علت تصمیمات بانک مرکزی آمریکا درباره نرخ بهره و همچنین ادامه تردید‌ها در بازار‌های جهانی، در طول سال جاری رو به افزایش خواهد بود.
پیش بینی قیمت طلای جهانی برای چند روز آینده

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  تابناک، بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف، در جهت افزایش تنوع در ذخایر خود و کاهش اتکاء به ارز‌هایی از جمله دلار آمریکا، در حجم زیادی که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده در حال خرید طلا هستند.

نگرانی‌های موجود درباره وضعیت اقتصاد جهانی و مشکلات ژئوپلیتیک موجود، از جمله جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین به این تردید‌ها بیشتر دامن زده و معمولاً این دست اتفاقات به نفع بازار طلا (که یک سرمایه گذاری امن بوده که حتی در مواقع آشفتگی بازار، ارزش خود را حفظ کرده یا بالاتر می‌رود)، تمام می‌شود.

احتمال افزایش قیمت طلا تا ۱۴۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۹


در ساعت ۶:۵۴ دقیقه روز سه شنبه، هر اونس طلا برای تحویل فوری در حدود ۱۲۸۶ دلار و ۶۴۶ سنت معامله شد.

به طور کلی قیمت طلا در بازه ۱۲۱۷ دلار تا ۱۳۳۰ دلار ثابت بوده است. اما ممکن است این روند تغییر کند.

مارتین هاگزلی، رئیس بخش فلزات گرانبها در شرکت مالی INTLFCStone، در اینباره به CNC گفت: من فکر میکنم که در ماه‌های آتی طلا تقریباً در همین بازه قیمتی معامله شود. اما در نیمه دوم سال انتظار افزایش قیمت را خواهیم داشت، و احتمال این که در انتهای سال قیمت طلا در مرز ۱۴۰۰ دلار به ازاء هر اونس قرار گرفته یا حتی آن را رد کند وجود دارد.

هاگزلی گفت که نشانه‌های موجود مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده (فدرال رزرو) باعث افزایش قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها شده است.

«دیدگاه موجود در بازار این است که نرخ بهره در سال جاری افزایش نخواهد یافت، که این امر مجدداً منجر به افزایش قیمت در بازار فلزات گرانبها خواهد شد».

هاگزلی تنها شخصی نیست که چنین دیدگاهی درباره بازار طلا دارد. سوکی کوپر، کارشناس فلزات گرانبها از شرکت استاندارد چارترد نیز در ماه گذشته گفته بود که انتظار دارد قیمت شمش طلا در سال جاری افزایش داشته باشد.

کوپر در گفتگو با CNBC گفت: ما انتظار داریم طلا در انتهای سال قیمت بالایی را تجربه کند. آینده همین الان است، در سه ماهه چهارم سال خواهیم دید که قیمت طلا به قیمت‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ برسد، و حتی افزایش قیمت آن تا اندازه قیمت‌های ۵ سال پیش نیز باشد.
 
احتمال افزایش قیمت طلا تا ۱۴۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۹

هاگزلی همچنین گفت که بانک‌های مرکزی کشور‌های مختلف در سال گذشته حدود ۶۵۰ تن خریداری کرده اند که حدوداً ۱۵% از کل طلای موجود در بازار را شامل می‌شود.

وی گفت: زمان را به عقب برگردانیم، به ۱۰ سال پیش، قبل از به وقوع پیوستن بحران اقتصادی، در آن زمان بانک‌های مرکزی فروشنده اصلی طلا بودند، و در حال حاضر این شرایط کاملاً بر عکس شده است، به طوری که شاید در سال آتی میزان خرید بانک‌های مرکزی به ۱۰۰۰ تن نیز برسد.

وی ادامه داد که تصمیم جایگزینی دلار با طلا تنها محدود به کشور‌هایی مثل روسیه یا قزاقستان نیست، چرا که بانک‌های مرکزی کشور‌هایی از جمله لهستان، مجارستان، فیلیپین و به تازگی چین نیز همین روند را در پیش گرفته اند.

هاگزلی توضیح داد: به نظر من این حقیقت که بانک‌های مرکزی و بخش رسمی در حال تنوع بخشی به موجودی ذخایر خود هستند تأثیر بسیار مثبتی بر بازار طلا داشته است.

او همچنین گفت که نگرانی‌های موجود درباره وضعیت تجارت جهانی، عدم قطعیت در صحنه سیاست ایالات متحده (که سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو خواهد داشت) و مشکلات موجود در اتحادیه اروپا، مسائلی هستند که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند.

او در انتهای سخنانش در این باره گفت: به نظر من تمامی این عوامل تأثیر مثبتی بر قیمت طلا در طول سال جاری خواهند داشت.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید