وزیر مسکن عراق: زمینه های همکاری با شهرداری تهران فراوان است

کدخبر: ۲۷۸۷۷۸
اقتصادنیوز: وزیر مسکن، عمران، شهرداری ها و طرح های ملی عراق در دیدار پیروز حناچی شهردار تهران با وی، گفت که زمینه های فراوان همکاری میان دو طرف وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به تقل از ایرنا، 'بنگین ریکانی' وزیر مسکن، عمران، شهرداری ها و طرح های ملی عراق در دیدار 'پیروز حناچی' شهردار تهران و هیات همراه با وی، گفت: فرصت ها بسیاری برای کار مشترک دو کشور و از جمله با شهرداری تهران داریم.

وی گفت: باید ذهنیت های سابق را کنار بگذاریم و وارد همکاری های مشترک در عرصه های مختلف شویم. 
وزیر مسکن عراق در این دیدار که 'شهربانو امانی' عضو شورای شهر تهران و 'سید موسی علیزاده طباطبایی' معاون سفیر ایران در عراق نیز حضور داشتند، با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی حناچی برای همکاری با شهرداری بغداد، گفت: ایران کشوری ریشه دار و کهن است که در ساخت و معماری هم صاحب سبک خاص خود است و ما علاقمند به همکاری در این زمینه هستیم. 
وی با اشاره به بازدید خود از چند پروژه بزرگ شهر تهران از جمله مترو و برج میلاد و همچنین برخی طرح هایی که شرکت های ایرانی در عراق اجرا کردند، گفت: مایل به گسترش همکاری ها هستیم و پیشنهاد مطرح شده از جمله موضوع مدیریت پسماند و بازیافت آن را پیگیری خواهیم کرد. 
وزیر مسکن عراق خواستار حضور هر چه جدی تر و پررنگ تر شرکت های ایرانی در طرح های کوچک، متوسط و بزرگ عراق شد و گفت: برغم روابط بسیار خوب دو کشور، اما حضور شرکت های ایرانی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها چندان قابل توجه نیست.
ریکانی ابراز امیدواری کرد: دیدارهای متقابل میان مسئولان دو کشور جهت پیگیری و به نتیجه رسیدن تفاهم های انجام شده، ادامه یابد. 
پیروز حناچی شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به این که در تهران ساخت مترو با تاخیر بسیار آغاز شد، گفت: از نظر راهبردی هنگامی که جمعیت تهران به یک میلیون نفر رسید باید احداث مترو را آغاز می کردیم و این امر تقریبا 20 سال با تاخیر آغاز شد و از این جهت به نظر می رسد احداث مترو در بغداد نیز دچار تاخیر است.
شهردار تهران با اشاره به آمادگی شهرداری تهران و شرکت های فعال ایرانی درحوزه طرح های شهری و عمرانی برای همکاری با عراق و کلان شهر بغداد، ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت امنیتی ماههای اخیر در عراق حضور و فعالیت این شرکت ها هر چه بیشتر شود. 
پیروز حناچی شهردار تهران و هیات همراه چهارشنبه شب به دعوت رسمی 'ذکری علوش' همتای بغدادی خود برای گسترش همکاری ها بین بغداد و تهران به پایتخت عراق سفر کرد. 
وی روز پنجشنبه در نخستین روز سفر خود به بغداد علاوه بر شهردار این شهر، جداگانه با استاندار، رئیس و اعضای شورای استان بغداد نیز دیدار و گفت و گو کرد. 
حناچی در این دیدارها پیشنهاداتی در خصوص همکاری در حوزه های مختلف شهری ارائه کرد که مورد استقبال طرف های عراقی قرار گرفت و مقرر شد در دیدارهای بعدی از جمله سفر آتی شهردار بغداد به تهران و نیز کمیسیون مشترک دو کشور پیگیری و تکمیل شود. 
بازدید حناچی و هیات همراه از اثر تاریخی بی نظیر ایوان مدائن یا طاق کسرا در جنوب شرقی بغداد از دیگر برنامه های سفر وی به عراق بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید