در شرایط رکود تصمیم به افزایش مالیات نداریم

کدخبر: ۲۷۹۳۳۷
اقتصادنیوز: نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی به نقل از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط رکود تصمیم به افزایش مالیات نداریم و به دنبال منابع جدید مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز- سه شنبه- فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسائل پیرامون این وزار‌خانه بررسی شد.
وی اضافه کرد: وزیر تعاون در این نشست بیان کرد که در هر استان سیل زده یکی از معاونین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه فعالیت‌های وزارتخانه استقرار پیدا کرده است.
جعفر زاده ادامه داد:موضوع دیگری که در نشست امروز بررسی شد شفافیت در توزیع منابع، اشتغال، اطلاع از وضعیت افرادی بود که اشتغال غیررسمی یا نیمه وقت دارند.
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: بر اساس اعلام وزیر سایتی ایجاد شده تا کسانی که تسهیلات دریافت می‌کنند و در آمار شاغلین قرار می‌گیرند مشخص شوند، همچنین استانداران موظف شده‌اند به منظور شفاف سازی در این زمینه تمام شماری و راستی آزمایی اشتغال‌های نیمه وقت را انجام دهند.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: صیانت از اشتغال موجود، حمایت از صنایع و مجموعه‌های فعال موضوع دیگر این نشست بود و این که چه اقداماتی انجام شود تا کارگران کمتر اشتغال خود را از دست بدهند. همچنین شریعتمداری در این جلسه از بحث وام اشتغال روستایی گله‌مند بود و بیان کرد که بخش صنعت در اشتغال روستایی دیده نشده است.

** دولت 180 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است 
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت 180هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و سازمان حسابرسی نیز آن را تایید کرده است، در قانون به منظور پرداخت بدهی‌های دولت بحث تهاطر مطرح شده اما اولویت تامین اجتماعی آورده نشده است.
وی افزود: در حوزه اشتغال روستایی باتوجه به محاسبات جدید تسهیل نرخ ارز معادل ریالی منابع آن 18 هزار میلیارد تومان است به همین دلیل از سوی وزارت کار و کارگروه‌های تخصصی بیش از 18 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری به بانک‌ها معرفی شده است.
وی تصریح کرد: 9 هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های روستایی در بانک‌ها به تصویب رسیده و بیش از 7 هزار و 100 میلیارد تومان به متقاضیلان پرداخت شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در اجرای قانون حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تا بهمن ماه سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان در اختیار بود که معادل 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید نیز به آن اضافه شد که بخش اعظم این مبلغ به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

** مطالبات بیمارستان ها به زودی تسویه می شود
جعفرزاده ایمن آبادی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در شرایط رکود تصمیم به افزایش مالیات نداریم و به دنبال منابع جدید مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی هستیم.
وی افزود: پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها یکی از درخواست‌های نمایندگان بود که وزیر اعلام کرد موافقت پرداخت رقمی را از دولت دریافت کرده‌ایم که با وصول آن به زودی با بیمارستان‌ها تسویه حساب می‌کنیم.
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین نمایندگان درخواست داشتند اجازه تجمعات آرام به کارگران برای طرح مطالبات آنها داده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید