بورس تهران رتبه دوم رشد شاخص در دنیا

کدخبر: ۲۷۹۳۷۳
اقتصادنیوز :صحرائی گفت: فدراسیون جهانی بورس در سال ۲۰۱۸، از بورس تهران به عنوان دومین بورس دنیا از نظر رشد معاملات نام برده است.
بورس تهران رتبه دوم رشد شاخص در دنیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صحرائی، مدیر بورس و اوراق بهادار تهران در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه اظهار کرد: سال گذشته بورس اقبال خوبی را در شاخص کل و شاخص هم وزن تجربه کرده است؛ بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۷ با رشد ۹۱ درصدی در شاخص هم وزن، به ۳۲ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

وی افزود: بورس تهران در سال ۹۷ هفت شرکت را از تابلوی خود حذف و به بازار‌هایی نظیر فرابورس منتقل کرد. درحال حاضر بورس تهران ۳۲۷ شرکت را در تابلوی معاملاتی خود قرار داده است که ۱۲۷ شرکت در بازار اول و ۱۸۹ شرکت در بازار دوم در حال انجام معامله هستند.

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار تهران رقم تامین مالی در سال ۹۷ را ۲۷۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرده و گفت: بورس تهران در ۳ گروه تامین مالی انجام داده است، ۱۲ هزار میلیارد ریال از طریق عرضه‌های اولیه، ۱۳ هزار میلیارد ریال از طریق فروش اوراق تبعی و ۲۱۷ هزار میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه شرکت‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: فدراسیون بورس جهانی رشد شاخص بورس تهران را نسبت به سال گذشته میلادی ۹۱ درصد برآورد کرده و بورس تهران را بعنوان دومین بورس جهان در رشد معاملات عنوان کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید