سفر وزیر اقتصاد به پکن

کدخبر: ۲۷۹۵۰۲
اقتصاد نیوز: 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران امروز (چهارشنبه) در راس یک هیات اقتصادی برای حضور در اجلاس بین المللی 'کمربند - راه' وارد پکن شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، دژپسند در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال 'محمد کشاورز زاده ' سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین قرار گرفت.

همچنین صبح امروز 'قاضی سراج' رییس سازمان بازرس کل کشور نیز به منظور شرکت در بخش 'راه ابریشم پاک' این اجلاس بین المللی وارد پکن شد.

روز دوشنبه نیز 'حداد عادل' عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در راس هیاتی بلند پایه به منظور تقویت مناسبات راهبردی و شرکت در دومین اجلاس بین المللی «یک کمربند یک راه» وارد چین شد.

دومین اجلاس بین المللی سران «کمربند راه» هفته جاری و با حضور بیش از پنج هزار مهمان خارجی از 137 کشور از جمله 37 تن از روسای جمهور و نخست وزیران این کشورها و 150 وزیر در پکن برگزار می شود.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان دیدار خود از قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت 'کمربند اقتصادی جاده ابریشم' و ساخت 'راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم' را مطرح کرد که این طرح در نهایت با عنوان «یک کمربند - یک جاده» به جهان معرفی شد.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین آغاز شد و تا کنون 124 کشور و 29 سازمان بین المللی موافقت نامه همکاری با چین در مورد این طرح را امضا کرده اند.

دومین کنفرانس بین المللی 'کمربند - راه' روزهای 5 تا 7 اردیبهشت در پکن برگزار می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید