واکاوی دلایل رشد منفی ۷.۹ درصدی بخش صنعت

کدخبر: ۲۷۹۷۱۶
اقتصاد نیوز: عضو کنفدراسیون صنعت ایران با تاکید بر اهمیت پایدار بودن رشد اقتصادی، عدم حضور گسترده کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی و محدودیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی را از جمله دلایل رشد اقتصادی منفی در بخش صنعت عنوان کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ حسین ساسانی با بیان اینکه رشد اقتصادی مستمر و پایدار نیاز به بسترسازی و ایجاد زیرساخت برای افزایش تولید ملی دارد، گفت: از بعد محصولات صادراتی و صنعتی سرمایه‌گذاری لازم برای حضور کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی انجام نشده و این موضوع منجر به رشد منفی اقتصاد در بخش صنعت شده است.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف صنعت یکی از عوامل اصلی توسعه و رشد اقتصادی است، اظهار کرد: از طرف دیگر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد ملت ایران محدودیت‌هایی برای کشور ما ایجاد کرده که باعث شده نتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را به کشور جذب کنیم.

عضو کنفدراسیون صنعت ایران در ادامه با تاکید بر اهمیت پایدار بودن رشد اقتصادی، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد رشد اقتصادی مثبت نیز در کشور پایدار نبوده و معمولاً رشد اقتصادی مثبت بعد چند سال دوباره منفی می‌شود.

به گفته وی نوسان رشد اقتصادی نشان می‌دهد که نگاه جامع و یکپارچه‌ای به سیاست‌های اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین آمارهای ارائه شده رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۳۹۷ به منفی ۳.۸ درصد رسیده است. در این میان بخش صنعت به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته رشد منفی ۷.۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید