خسارات سیل و طوفان آمریکا بیش از درآمد نفتی ایران است

کدخبر: ۲۷۹۹۴۹
طوفان و سیل در ایالات مختلف آمریکا در حالی همچنان گزارش می شود که برآوردهای مراکز رسمی این کشور گویای آن است که خسارات ناشی از این حوادث سالانه به بیش از 54 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، طوفان و سیل روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تگزاس و لویزیانا را در نوردید و انتظار می رود برای روز جمعه هم ادامه داشته باشد در حالی که تاکنون حداقل پنج کشته برجای گذاشته است.
وقوع چندین طوفان بارانی در منطقه آتلانتیک میانی محتمل است و وزش باد شدید و همزمان طوفان در بخش های شرقی کارولینای شمالی و ویرجینیا وجود خواهد داشت.
دو نفر در صبح پنج شنبه در منطقه راستون در شمال مرکز لویزیانا کشته شدند، پس از آنکه طوفان بخش های شهر و محوطه دانشگاه تکنولوژی لویزیانا را در نوردید.
کلانتر این منطقه اظهار می کند در طول 34 سال گذشته چنین شرایط بدی را ندیده است. شهردار راستون هم با تایید این مطلب گفت این خیلی بد است، واقعا شرایط بدی است. ما به طور مستقیم مورد اصابت این حادثه قرار گرفتیم.
این در حالی است که فرماندار لویزیانا عصر پنج شنبه اعلام کرد تا پایان یافتن طوفان، وضعیت فوق العاده برقرار خواهد بود.
بخش هواشناسی ملی آمریکا اعلام کرده است سرعت این طوفان بیش از 136 مایل در ساعت (218 کلیومتر در ساعت) خواهد بود. انتظار می رود این گردباد و طوفان، مسیر 209 کیلومتری را از شرق تگزاس تا مرزهای لویزایانا-آرکانزاس درنوردد.
این طوفان باعث جاری شدن سیل در تگزاس در روز چهارشنبه شد و حدود 120 کیلومتر آن سوتر، در جنوب غربی فورت ورس، یک زن و دو کودک به دلیل گرفتار شدن ماشین آنها در سیل، کشته شدند. همچنین یک زن 35 ساله و پسر 14 ساله او بر اثر افتادن درخت بر منزلشان، جان خود را از دست دادند.
از شهروندان خواسته شده است به سرعت از خیابان ها و جاده ها خارج شوند و اداره پلیس اعلام کرده است مناطق متعددی در راستون و اطراف آن آسیب های جدی دیده اند و برق نزدیک به 16 هزار مشترک، قطع شده است.
در شهر سن آگوستین کابل های فشار قوی حدود 30 تا 40 تیر برق به هم پیچیده شده و درختان زیادی به داخل خیابان ها افتاده اند. حداقل پنج گردباد و طوفان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در این شهر گزارش شده است.
در ماه مارس هم بخش های میانی آمریکا در معرض طوفان و سیل قرار گرفتند، جایی که ایالت های نبراسکا و لوا به محاصره سیلاب ها درآمدند. خسارات ناشی از سیل حدود 4 میلیارد دلار برآورد می شود اما ادعا می کنند که این خسارات در حدود یک میلیارد دلار است.
بر اساس گزارش های رسمی آمریکا در حادثه طوفان که بخشهایی از جنوب شرقی آمریکا را در سوم و چهارم ماه مارس متاثر ساخت، خسارت های جبران ناپذیری را به چندین منطقه در آلاباما، جورجیا، فلوریدا و کارولینای جنوبی وارد کرده است.
حداقل 23 نفر کشته شدند و نزدیک به 190 میلیون دلار خسارت مادی ایجاد شد که شرکت های بیمه به سختی 140 میلیون دلار هزینه آن را پوشش می دهند.
در آخرین گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا، میزان برآورد خسارات ناشی از گردبادهای شدید، طوفان و بارش شدید، در هر سال نزدیک به 54 میلیارد دلار به اقتصاد ضرر وارد می کند.
از این میزان، مبلغی حدود 34 میلیون دلار مربوط به واحدهای مسکونی شامل تعمیر منازل و تحصیل منازل موقت، 9 میلیون دلار مربوط به واحدهای تجاری شامل بازسازی واحدها و خسارات ناشی از تعطیلی کسب و کار و 12 میلیون دلار به بخش های عمومی شامل خسارت به دارایی های عمومی، هزینه بازسازی فعالیت ها همچون برطرف کردن آثار خرابی ها است.
این گزارش پیش بینی می کند با توجه به شرایط فعلی، سهم دولت فدرال و همچنین مالیات دهندگان برای جبران این خسارات، نزدیک به 17 میلیارد دلار در سال خواهد بود. از این رو، این هزینه ها فشار بیشتری را بر برنامه های ملی بیمه مقابله با سیل وارد می کند.
پرداخت بیمه ها هم یکسان نیست و به شرایط بیمه منازل و واحدهای تجاری وابسته است.اینکه آیا در بیمه، شرایط طوفان و خسارات ناشی از باد هم آمده باشد یا نه، متفاوت خواهد بود.
بر این اساس، بخش خصوصی نزدیک به سه چهارم خسارات ناشی از بادهای سهمگین و دولت هم یک سوم خسارات ناشی از سیل را در سال برای واحدهای مسکونی می پردازد.
این رقم برای بخش های تجاری اینگونه است که بیمه های ملی تقریبا 40 درصد خسارات را در سال می پردازند که سه درصد آن بابت بادهای سهمگین و سه دهم درصد بابت خسارات ناشی از سیل است.
در این گزارش سهم پرداختی های بیمه های خصوصی به واحدهای تجاری مشخص نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید