به طور متوسط آمریکا چدر بدهکار است؟

کدخبر: ۲۸۰۰۶۵
اقتصادنیوز: به طور متوسط هر فرد آمریکایی بیش از ۲۲۰هزار دلار بدهی سرانه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، بدهی آمریکا اکنون فراتر از رقم ۲۲ تریلیون دلار اعلام شده توسط مراجع رسمی این کشور است و طبق آمارهای منتشر شده توسط بانک مرکزی این کشور، در صورت افزودن بدهی شرکت‌ها، وام‌های مصرف کنندگان و دولت‌های محلی، این رقم به ۷۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

در ۴۰ سال گذشته میزان بدهی‌های آمریکا به طرز سرسام‌آوری افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که از ۵ تریلیون دلار در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان، به ۲۹ تریلیون دلار در زمان جورج بوش رسید. جمعیت فعلی آمریکا در حال حاضر ۳۲۸ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۶ نفر است که با تقسیم رقم بدهی این کشور بر جمعیت، سرانه بدهی هر آمریکایی بیش از ۲۲۰ هزار دلار خواهد بود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین اعلام کرده است این وزارت‌خانه در سال گذشته ۱.۳ تریلیون دلار اوراق بدهی صادر کرده که از سال ۲۰۱۰ تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود. از لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ که سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید، به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت این کشور یاد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، لایحه کاهش مالیاتی در طول ۱۰ سال باعث افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی این کشور خواهد شد.

طبق اعلام دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در نیویورک، برای هجدهمین فصل متوالی، بدهی شهروندان آمریکایی در سه ماهه پایانی سال گذشته افزایشی بوده است و اکنون این بدهی‌ها با ۳۲ میلیارد دلار افزایش در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه سوم، به ۱۳.۵ تریلیون دلار رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

ماه گذشته آمریکا به طور رسمی سقف بدهی را افزایش داد و وزارت خزانه داری آمریکا مجاز است تا ماه سپتامبر نسبت به صدور اوراق قرضه جدید اقدام کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید