سقف وام مسکن به سیل زدگان چقدر است؟

کدخبر: ۲۸۰۲۲۱
اقتصاد نیوز: نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب و خسارت دیدن تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در استان به دلیل سیل گفت: برای خانه‌های روستایی ۴۰ میلیون تومان و برای خانه‌های شهری ۵۰ میلیون تومان وام بانکی و همچنین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کمک‌ بلاعوض به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ احمد بیگدلی در این گفت‌وگو با اشاره به خسارت‌های وارد شده در استان زنجان بر اثر بارندگی‌های شدید در فروردین‌ماه سال‌جاری اظهار کرد: خسارت‌هایی در برخی از روستاهای شهرستان خدابنده براثر بارندگی‌ها وارد شده است که گزارش کامل و دقیق آن به وزارتخانه ارسال شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیل و بارش‌ها در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده قبل از آغاز باران‌های شدید از خسارت شدید جانی و مالی جلوگیری شد.

 وی با اشاره به اینکه همراه با مسؤولان شهرستانی حدود ۵۰ روستا و چندین مناطق را بازدید شد، افزود: به دلیل اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد خانه‌ها و سازه‌های روستایی شهرستان خدابنده کاه‌گلی است که بر اثر باران‌های شدید خسارت دیده‌ است.

بیگدلی تعداد خانه‌های روستایی خسارت دیده را بالای ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ خانه اعلام کرد و افزود: در این حادثه حدود ۵ هزار محل نگهداری دام و علوفه نیز خسارت دیده‌اند که یا به صورت کامل از بین رفته و یا اینکه آسیب دیده‌اند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات خاکبرداری و آوار برداری در شهرستان نیاز است، یاد آور شد: بیشتر ماشین آلات برای کمک به سیل‌زدگان لرستان و خوزستان که وضعیت وخیم است، ارسال شده و ما در شهرستان ماشین آلات برای خاکبرداری و آواربرداری کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه دولت برای کمک به خسارت دیدگان برنامه دارد، افزود: بنیاد مسکن قول‌هایی برای ساخت مسکن با ارائه وام‌های بلند مدت و بلاعوض داده است که امیدواریم بانک‌ها پشتیبانی لازم را داشته باشند و تمکین کنند.

بیگدلی وام برای خانه‌های روستایی را ۴۰ میلیون تومان و برای خانه‌های شهری را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده نیز حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید