دستورالعمل الگوی مصرف برق و گاز طبیعی ابلاغ شد

کدخبر: ۲۸۰۸۴۳
اقتصاد نیوز: دستورالعمل الگوی مصرف برق و گاز طبیعی از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ شد و بر این اساس از یک سال بعد، مساحت ساختمانها در قبوض برق درج و سامانه کنترل مصرف در ۶ماه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت مصوبه شورای عالی انرژی کشور در خصوص الگوی مصرف برق و گاز طبیعی را برای اجرا توسط دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کرد.

بر اساس  دستورالعمل الگوی مصرف برق و گاز طبیعی، وزرات کشور از طریق شهرداریها برای ساختمانهای غیر دولتی و وزارت اقتصاد برای ساختمانهای دولتی مکلف‌اند ظرف یک سال مساحت ساختمانها را از طریق شرکت توزیع نیروی برق در قبوض برق درج نمایند.

وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیز موظف هستند که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد ایران، در چارچوب کارگروه، در مدت 9 ماه از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به بازنگری استاندارد برچسب انرژی ساختمان‌ها اقدام کنند، به نحوی که تعیین الگوی مصرف انرژی ساختمان با استفاده از قبوض مصرف (تفکیک شده برق و گاز) امکان‌پذیر باشد.

 به موجب ماده 5، افزایش تعرفه موضوع این دستورالعمل شامل آن دسته از مشترکانی خواهد شد که مصارف آنها بیش از الگوهای مصرف برق و گاز طبیعی مطابق با استاندارد برچسب انرژی بازنگری شده باشد.

3114650

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید