دادستان کل کشور مطرح کرد؛

دلار ۴۲۰۰ تومانی به چند شخص/شرکت اختصاص یافت؟

کدخبر: ۲۸۱۰۳۹
اقتصادنیوز؛ محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به تخصیص ارز دولتی (دلار ۴۲۰۰ تومانی) به واردکنندگان در سال گذشته گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر یا شرکت و یا شخص بوده‌اند که این ارزها را گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ محمدجعفر منتظری روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان زابل پس از استماع اظهارات مسؤولان حاضر در این جلسه، اظهار کرد: نظام اسلامی باید در اجرای عدالت و برخورد با فاسد و مفسد همه سعی خود را به کار ببرد و الگوی نظام جمهوری اسلامی حکومت امام علی(ع) است.

ارزهای دولتی سال گذشته در اختیار ۲۵۰۰ شرکت یا نفر بود

دادستان کل کشور با بیان اینکه در طول ۴۰ سال که از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران می گذرد توطئه‌های دشمنان  هر روز با آب و رنگ خاصی بر کشور و دولت تحمیل می شود، اظهار کرد: پس از عنایات خاصه الهی این حضور و پشتیانی مردم بوده است که نظام را در این گرداب ها از غرق شدن نجات داده است.

وی با اشاره به اینکه در سه محکمه وجدان، عدل الهی و محکمه افکار عمومی باید جوابگو باشیم، عنوان کرد: نمی‌دانیم چرا بعضی ذره‌ای ایمان و اعتقادی راسخ به محکمه عدل الهی و روز رستاخیر ندارند و اگر کسی به این مسائل اعتقاد داشته باشد آیا دست به سوء استفاده و رانت خواری‌ها می‌زند؟

منتظری با بیان اینکه سال گذشته لیست ارزهای دولتی که بانک مرکزی در اختیار یک عده از افراد، اشخاص و شرکت‌ها و مؤسسات گذاشته بود را گرفتم و به دادسرای تهران ارجاع دادم که در مورد این لیست بررسی صورت گیرد، عنوان کرد: بیش از ۲۵۰۰  نفر یا شرکت و یا شخص بوده‌اند که این ارزها را گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که مسؤولان مربوطه نظارت کافی داشته باشند و منشاء سوءاستفاده‌ها را بگیرند.

دادستان کل کشور افزود: دولت برای تأمین گوشت مردم ارز اختصاص می‌دهد؛ اما عده‌ای با رانت وارد می شوند و گوشت را وارد می کنند و در بندر نگه می دارند تا به دنبال آن باشند تا گوشتی که با ارز دولتی خریداری شده و باید با قیمت پایین تر به دست مردم برسد، دریک فرصت مناسب با قیمت دلخواه خودشان بفروشند.

منتظری خاطرنشان کرد: عزم دستگاه قضایی در برخورد با خاطیان و افراد فاسد جزم است ولی آخرین مرحله برای برخورد با فساد و مفسد باید برخورد قضایی و مجازات باشد و مهم  این است که سرمنشأها را با نظارت، کنترل و به‌کارگیری مدیران پاکدست، مومن، متعهد و دلسوز شناسایی کنیم.

وی با اشاره به سرمایه ولایت و رهبری و مردم در کشورمان خاطرنشان کرد:  چهل سال، دشمنان هرچه توانستند علیه اسلام و نظام گفتند و می‌گویند، اما مردم به پای نظام و اعتقاد ایستاده‌اند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در سیل اخیر در برخی استان ها مردم نشان دادند در رفع مشکلات کنار همنوعان خودشان هستند و در کجای دنیا چنین مردمی می توانیم پیدا کنیم پس این مردم را ولی نعمت خودمان بدانیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید