پایین ترین سطح بیکاری در نیم قرن اخیر در آمریکا

کدخبر: ۲۸۱۳۴۸
اقتصادنیوز: نرخ بیکاری در آمریکا به ۳.۶ درصد کاهش یافت.
 پایین ترین سطح بیکاری در نیم قرن اخیر در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، وزارت کار آمریکا در گزارشی اعلام کرد با ثبت یکصد و نهمین ماه متوالی از روند مثبت اشتغال‌زایی، برای ۲۶۳ هزار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است و نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با رسیدن به ۳.۶ درصد در پایین‌ترین سطح خود از دسامبر سال ۱۹۶۹ تاکنون قرار گرفته است.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، متوسط دستمزد ساعتی پرداختی به کارکنان آمریکایی ۳.۲ درصد افزایش یافته است که با توجه به نرخ تورم ۱.۹ درصدی این کشور در بازه زمانی مذکور، قدرت خرید آمریکایی‌ها افزایش یافته است.

در بین بخش‌های مختلف، ساخت و ساز با ایجاد ۳۳ هزار فرصت شغلی در رده نخست قرار دارد و پس از این بخش، مراقبت‌های درمانی با ۲۷ هزار و رستوران و خدمات مربوطه با اشتغال‌زایی برای ۲۵ هزار نفر در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

جیم بیرد، کارشناس سرمایه گذاری در مؤسسه " پلنت موران اینوست" گفت: حتی با وجود برخی شاخصه‌های ناامید کننده اقتصادی، بازار کار آمریکا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. اشتغال‌زایی روند نیرومندی را طی می‌کند و این مساله مخارج مصرفی در آمریکا را تقویت خواهد کرد.

کاهش نرخ بیکاری پس از آن رخ می‌دهد که اقتصاد آمریکا، سه ماهه نخست امسال را با ثبت رشد ۳.۲ درصدی به پایان رساند. این نرخ رشد که برترین نرخ رشد فصلی از سال ۲۰۱۵ تاکنون است از آن جا اهمیت دارد که به طور سنتی، نرخ رشد نخستین فصل اقتصاد آمریکا پایین بوده است و این مساله می‌تواند نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی در آمریکا را تا حد زیادی از بین ببرد.

بهبود وضعیت بازار کار می‌تواند یکی از نقاط قوت ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۰ باشد. این سی و یکمین ماه متوالی است که نرخ بیکاری آمریکا در سطح زیر پنج درصد قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید