کدام بازارها بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران داشتند؟ + جدول

کدخبر: ۲۸۱۴۹۹
اقتصاد نیوز: مقایسه بازدهی بازارهای مختلف بین سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ نشان می‌دهد که بیشترین تغییر قیمت متعلق به سکه طرح جدید (۱۶۸ درصد)، نرخ دلار (۱۶۷ درصد) و ارزش سهام (۱۶۱ درصد) بوده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی خلاصه وضعیت قیمت در بازارهای مختلف طی سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ را با استفاده از آمارهای بانک مرکزی با یکدیگر مقایسه کرده است.

البته اتاق بازرگانی توضیح داده که شاخص های بهای کالاها و خدمات مصرفی کشور ۱۰۰=۱۳۹۵ از مرکز آمار استفاده شده استخراج شده اند. بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در پایان سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد می شده که این رقم در پایان سال گذشته با ۱۶۱ درصد رشد به ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

هر دلار آمریکا نیز در مدت زمان مورد گزارش از ۴ هزار و ۴۵ تومان در شهر تهران به ۱۰ هزار و ۷۸۳ تومان افزایش یافته که ۱۶۶.۶ درصد رشد را نشان می دهد. بر این اساس، در حالی که در پایان ۱۳۹۶ هر یورو در شهر تهران از ۴ هزار و ۸۰۸ تومان در آخر سال ۹۶ با ۱۶۱.۲ درصد رشد به ۱۲ هزار و ۵۵۹ تومان در پایان سال بعد از آن رسیده است.

با این حال، بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در پایان سال ۱۳۹۶ به ۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان در پایان سال ۹۷ رسیده است. این آمار نشان می دهد که بهای هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران ۶۷.۸ درصد در مدت زمان مورد بررسی رشد کرده است.

3 (2)

بر اساس گزارش معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۰۰.۲ درصد در پایان سال ۹۶ با ۱۶۱.۱ درصد افزایش به ۲۶۱.۶ درصد در پایان سال گذشته رسیده است.

شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز در مدت زمان مشابه از ۹۹.۲ درصد به ۲۰۲.۲ درصد رسیده که حکایت از افزایشی ۱۰۳.۸ درصدی دارد. داده های مربوط به شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (براساس داده های مرکز آمار ایران) نیز نشان می دهد که این شاخص از ۱۰۸.۲ درصد در پایان سال ۹۶ به ۱۳۷.۳ درصد در پایان سال ۹۷ رسیده است. این شاخص در مدت زمان مورد گزارش ۲۶.۹ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۰۸.۱ در اسفند ۱۳۹۶ به ۱۳۶.۹ در پایان اسفند سال بعد از آن رسیده که رشدی ۲۶.۶ درصدی داشته است. همچنین شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز در مدت زمان مورد بررسی از ۱۰۸.۸ درصد با ۲۸.۱ درصد رشد به ۱۳۹.۴ درصد افزایش یافته است.

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی استان تهران نیز (۱۰۰=۱۳۹۵) از ۱۰۸.۱ درصد در اسفندماه ۱۳۹۶ به ۱۳۹.۳ درصد در اسفند ۹۷ رسیده که ۲۸.۸ درصد رشد را نشان می دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید